اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز:

60 هزار واحد مسکونی تبریز حاشیه‌نشین هستند

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز گفت: از مجموع 60 هزار واحد مسکونی واقع در مناطق حاشیه نشین تبریز ، بالغ بر نیمی از آنها به شدت آسیب‌پذیر و در معرض خطر هستند.

60 هزار واحد مسکونی تبریز حاشیه‌نشین هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین در آیین معرفی مدیرعامل جدید شرکت عمران و توسعه شهرداری با تأکید بر لزوم توجه و همکاری جدی تمام دستگاه‌ها و مسئولان ذی‌ربط به موضوع احیای بافت‌های فرسوده شهری، این امر را زمینه ساز رونق اقتصادی برای شهروندان، نوسازی و توسعه متوازن شهر و نیز مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی مناطق شهری در برابر خطرات و بلایای طبیعی به ویژه زلزله دانست.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز طی سال‌های اخیر اقدامات اساسی در این حوزه انجام داده و با ورود جدی به حوزه احیای بافت‌های فرسوده شهری از طریق فروش اوراق مشارکت و نیز جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی، بسترهای اولیه برای تحقق این امر را فراهم کرده است.
شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مهم‌ترین طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرای شهرداری در بخش احیای بافت‌های فرسوده شهری گفت: در حال حاضر اجرای طرح‌هایی چون بلوک گلستان، طرح عتیق، طرح "آیسان" و بلوک "میارمیار" به طور جدی از سوی شهرداری آغاز شده‌اند و در بلوک‌های دیگر نیز طرح‌های احیا و بازسازی آغاز خواهد شد.
نوین در ادامه وجود بالغ بر 2 هزار و 250 هکتار بافت فرسوده در شهر تبریز را خطری جدی برای ایمنی و امنیت جانی و مالی شهروندان در مواقع بحرانی به ویژه زلزله دانست و تصریح کرد: تلاش برای تسریع روند احیا و بازسازی این حجم از بافت‌های فرسوده تنها کاری است که می‌تواند زمینه ساز جلوگیری از به مخاطره افتادن جان و مال شهروندان در آینده نزدیک شود و در راه تحقق این آرمان بزرگ تمام مسئولان شهری، استانی، دولتی، کشوری و خود شهروندان باید همکاری و مشارکت کنند.
نوین همچنین به برخی از اقدامات و تسهیلات اعطایی شهرداری تبریز برای نوسازی، احیا و ساماندهی بافت‌های فرسوده و نیز مناطق حاشیه‌نشین اشاره و خاطرنشان کرد: اعطای تسهیلات برای مالکان املاک واقع در محدوده بافت‌های فرسوده و مناطق حاشیه‌نشین برای اجاره واحد مسکونی ایمن در ازای ساخت و نوسازی واحدهای مسکونی آنان از سوی شهرداری، معرفی از سوی شهرداری به بانک برای دریافت تسهیلات ساخت و نوسازی مسکن برای متقاضیان و در کنار آن همکاری و مشارکت شهرداری، سازمان مسکن و شهرسازی و انجمن انبوه سازان برای نوسازی و احیای مناطق حاشیه‌نشین و فرسوده از جمله اقدامات و برنامه‌های عملی شهرداری در این حوزه به شمار می‌رود که این اقدامات از چندی پیش آغاز شده است.
شهردار تبریز تدوین این سیاست‌ها از سوی شهرداری را در راستای کاهش و به حداقل رساندن آسیب‌ها و تلفات جانی و مالی ناشی از وقوع زلزله در تبریز به ویژه در مناطق حاشیه‌نشین ارزیابی و خاطرنشان کرد: از مجموع 60 هزار واحد مسکونی واقع در مناطق حاشیه نشین تبریز، بالغ بر نیمی از آنها به شدت آسیب پذیر و در معرض خطر هستند و به لحاظ استقرار، بر روی گسل فعال تبریز قرار گرفته‌اند که احتمال تلفات جانی بالا در این مناطق به هنگام وقوع زلزله بسیار بالا است.
نوین با تأکید بر اینکه زلزله همواره در کمین تبریز و مناطق حاشیه‌نشین و فرسوده این شهر است، ابراز امیدواری کرد، با همکاری و مشارکت شهروندان ساکن در این مناطق و نیز نهادها و دستگاه‌های اجرایی مسئول با شهرداری، در یک برنامه زمانی پنج ساله نسبت به اتمام طرح ساماندهی حاشیه نشینی تبریز به معنای واقعی اقدام شود.
انتهای پیام/ح30/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول