اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

ظرفیت‌های فنی و حرفه‌ای باید متناسب با نیاز جامعه متحول شود

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین گفت: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فنی و حرفه‌ای باید متناسب با نیاز جامعه متحول شود.

ظرفیت‌های فنی و حرفه‌ای باید متناسب با نیاز جامعه متحول شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین احمد عجم در جلسه دیدار مدیر کل و مدیران مراکز فنی و حرفه‌ای استان قزوین اظهار کرد: در دو سال گذشته چهره فنی و حرفه‌ای استان قزوین متحول شده و اهتمام و انسجام این مجموعه بیش از گذشته خود را نشان می‌دهد.

وی افزود: امروزه مراکز فنی و حرفه‌ای از نظر نیروی انسانی و تجهیزات در سطح قابل قبولی قرار دارند که از این ظرفیت‌ها باید با هدف رفع دغدغه‌ها و نیازهای تخصصی و مهارتی جامعه استفاده کرد.

استاندار قزوین با اشاره به ضرورت تقویت فضای کسب و کار در سطح کشور و استان خاطرنشان کرد: 10 سال گذشته تفکر غالب این بود که با حاکم شدن فضای الکترونیک و فن‌آوری اطلاعات فرصت کسب و کار و اشتغال در جامعه کاهش می‌یابد در حالیکه امروزه هرچه عرصه فن‌آوری گسترش می‌یابد، زمینه بیشتری برای کسب و کار و اشتغال پایدار در جامعه فراهم می‌شود.

وی افزود: در استان صنعتی قزوین علاوه بر حمایت از مشاغل موجود باید موضوع جایگزینی ماشین‌آلات و بازسازی خطوط تولید را نیز جدی گرفت که تحقق این موضوع نیازمند تربیت نیروی انسانی کارآزموده و ماهر می‌باشد.

وی با بیان اینکه مهارت و دانش فنی و حرفه‌ای باید پایه همه آموزش‌ها در کشور قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: امروز بخش عمده‌ای از درآمد دولت‌ها در دنیا ناشی از فروش خدمات فنی و تربیت نیروهای ماهر و متخصص می‌باشد که با صدور این قابلیت‌ها نقش مؤثری در صادرات ایفا می‌کند.

گفتنی است در ابتدای این جلسه حسینی مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قزوین با ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از ارکان اصلی اشتغال پایدار در کشور محسوب می‌شود و طی دو سال گذشته در دوره مدیریت مهندس عجم اعتبارات بازسازی این مراکز در مقایسه با گذشته به 15 برابر افزایش یافته است.

انتهای پیام/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول