اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام تابستان امسال/

طرح نشاط معنوی در یزد اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از اجرایی شدن طرح نشاط معنوی در یزد خبر داد.

طرح نشاط معنوی در یزد اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام سعید رادمهر ظهر امروز در نشست برنامه‌ریزی طرح نشاط معنوی از تشکیل کمیته برنامه‌ریزی برای اجرای این طرح در استان یزد خبر داد.

وی افزود: در راستای برگزاری هرچه بهتر طرح تابستانی نشاط معنوی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه مقرر شده کمیته‌ای با حضور صاحب‌نظران، مدیران اجرایی و مسئولان مراکز فرهنگی قرآنی امامزادگان در یزد تشکیل شود.

رادمهر عنوان کرد: هم‌زمان با تعطیلات تابستانی طرح نشاط معنوی با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، بهینه‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و تقویت بنیه دینی نسل نوجوان و جوان در سطح امامزادگان اجرا خواهد شد.

مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد افزود: آموزش‌های طرح نشاط معنوی با حضور مربیان آموزش دیده و مجرب به صورت کارگاهی برگزار می‌شود تا از جذابیت‌های لازم برخوردار باشد.

رادمهر همچنین با اشاره به برنامه‌های این طرح گفت: دوره‌های آموزش قرآن شامل روخوانی، روانخوانی و داستان‌های قرآنی و آموزش احکام، اعتقادات مباحث اخلاقی و کلاس‌های ورزشی در این طرح اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به هجمه گسترده فرهنگی دشمن طی سال‌های اخیر به ویژه در فضای مجازی، بر لزوم جذب جوانان و نوجوانان به امامزادگان و بقاع متبرکه تاکید کرد و افزود: تقویت بنیه دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی و ایجاد علاقه در جوانان برای حضور در امامزادگان از اهداف برگزاری این طرح است.

مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد همچنین خاطرنشان کرد: مسئولیت آموزشی کلاس‌ها به مبلغان واگذار شده و دانشجویان اعزامی دانشگاه علوم قرآنی به عنوان مسئولان کمک آموزشی در این طرح فعالیت خواهند کرد.

رادمهر خواستار ارائه برنامه‌های مدیران امامزادگان و تبلیغ و اطلاع‌رسانی هرچه بهتر این طرح شد.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد نیز در این جلسه فعال شدن مدیران مراکز فرهنگی قرآنی امامزاده‌ها و استفاده از فضا و امکانات موجود را خواستار شد.

به گزارش فارس، طرح نشاط معنوی برای سومین سال متوالی همزمان با شروع اوقات فراغت دانش‌آموزان از تاریخ 10 تیرماه تا 26 مردادماه سال جاری در سه مقطع دبستان، راهنمایی و دبیرستان در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول