اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مالی و اداری شهردار مشهد:

عوارض معوقه شهروندان مشهدی بیش از 70 میلیارد تومان است

خبرگزاری فارس: معاون مالی و اداری شهرداری مشهد با بیان اینکه عوارض معوقه شهروندان مشهدی بیش از 70 میلیارد تومان است، گفت: جریمه‌ افرادی که تا پایان تیرماه سال جاری بدهی‌های معوقه خود را پرداخت کنند، بخشیده می‌شود.

عوارض معوقه شهروندان مشهدی بیش از 70 میلیارد تومان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابوالفضل انتظاری ظهر امروز در نشست مطبوعاتی معاون مالی و اداری شهرداری که در اتاق جلسات شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این یک فرصت مناسب برای شهروندانی است که بدهی‌های معوقه دارند.

وی تصریح کرد: کار توزیع این قبوض که با همکاری شرکت برق منطقه‌ای انجام می‌شود نهایتاً تا 31 خردادماه به اتمام می‌رسد و مبالغ مربوط به سنوات پرداخت نشده در آنها قید شده‌ است.

انتظاری ادامه‌ داد: عوارض عمران، نوسازی و خدمات شهری یکی از قدیمی‌ترین نحوه‌های درآمد شهرداری است که تامین‌ کننده مالی بسیاری از پروژه‌هایی که در راستای عمران و آبادی در شهر اجرا می‌شود است.

معاون مالی و اداری شهرداری مشهد افزود: این قبوض اگر تا پایان همان سال توزیع شده پرداخت شوند مشمول 10 درصد تخفیف در سال بعد و اگر به موقع پرداخت نشوند شامل 9 درصد جریمه سنواتی ‌می‌شوند.

انتظاری با اشاره به اینکه شهرداری می‌تواند در صورت لزوم برای قطع اشتراکات دیگر مانند برق و گاز بدهکاران، افراد را مجبور به پرداخت عوارض خود کند، افزود: شهرداری مشهد ترجیح می‌دهد از این روش‌ها استفاده نکند.

وی با یادآوری توزیع قبوض سال 90 و سنوات گذشته آن تا پایان خردادماه اظهار کرد: در صورتی که مبالغ عوارض شهروندان در سال 91 از مرز 50 هزار تومان بیشتر شود این عوارض در 2 قبض و در صورت عبور از مرز 100 هزار تومان در 3 قبض به دست شهروندان می‌رسد.

معاون مالی و اداری شهرداری مشهد ادامه داد: این قبوض در شهریور، آذر و بهمن ماه سال جاری توزیع می‌شود تا پرداخت آنها برای شهروندان ساده‌تر باشد.

انتظاری با بیان اینکه این قبوض در تمامی بانک‌هایی که دارای سیستم شتاب هستند قابل پرداخت می‌باشد، ادامه داد: این امکان را برای شهروندان فراهم کرده‌ایم تا در وقت و هزینه صرفه‌جویی شود.

وی هم‌چنین افزود: در راستای راحتی بیشتر و تسهیل پرداخت برای شهروندان سامانه‌های پرداخت الکترونیک و بانکی را نیز فعال کرده‌ایم.

معاون مالی و اداری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: هر چقدر خدمات شهرداری ملموس‌تر باشد اشتیاق مردم برای پرداخت این عوارض بیشتر می‌شود.

انتظاری هم‌چنین افزود: در برخی موارد هر چند اندک تماس‌‌هایی داشته‌ایم که جویای دلیل توزیع نشدن قبوض عوارض عمران، نوسازی شده‌اند.

معاون مالی و اداری شهرداری مشهد اشاره‌ کرد: در سال گذشته به دلایلی مانند مشکل داشتن قبوض توزیع شده و توزیع این قبوض در فصل نامناسب حدود 20 درصد از شهروندان قبوض را پرداخت کردند.

وی ادامه داد: با این حال انتظار داریم با کارهایی که در زمینه تسهیل روند پرداخت و فرهنگ‌سازی‌های مربوطه انجام داده‌ایم تمام مبلغ 70 تا 80 میلیارد تومان این عوارض را شهروندان پرداخت کنند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول