اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار دماوند خبر داد

دریافت عوارض شهری طبق ارزش معاملاتی

خبرگزاری فارس: شهردار دماوند از اجرایی شدن طرح دریافت عوارض شهری بر ‌‌اساس ارزش معاملاتی دارایی از ابتدای اردیبهشت ماه در این شهر خبر داد.

دریافت عوارض شهری طبق ارزش معاملاتی

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران مرتضی همتی صبح امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات متصدیان واحدهای صنفی دماوند بیان داشت: آنچه در شهرداری یا مدیریت شهری مورد توجه بوده، مشارکت و همراهی شهروندان است؛ چرا که مشارکت شهروندان در اداره مدیریت شهری به مراتب از سرمایه نقدی و دارایی ریالی ارزشمندتر است.

وی ایجاد بستر تعاملی بین شهرداری و اصناف را در تحقق اهداف مدیریت شهری بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: اصناف از ظرفیت و توانایی مطلوبی در سطح شهر برخوردار هستند و با توجه به شعار سال جاری و تحقق اهداف و منویات رهبر معظم و معزز انقلاب اسلامی امید است که بتوانیم گام‏های موثری را در این زمینه با همکاری آنها برداریم.

شهردار دماوند از اجرایی شدن طرح دریافت عوارض شهری بر اساس ارزش معاملاتی دارایی از ابتدای اردیبهشت ماه خبر داد و افزود: شهرداری می‏تواند آنچه به عنوان عوارض صنفی از اصناف سطح شهر کسب می‏کند را برای خود اصناف هزینه کند یا در بخش کمک به اصناف چه در تسریع پاسخ به استعلامات، تخفیف در مبالغ عوارض و ... اصناف را یاری کند و این مهم نیز همراهی خود آنها را می‏طلبد.

همتی به سد معبر در حوزه شهری اشاره کرد و گفت: سد معبر امروز به عنوان یک معضل به ویژه در بخش گیلاوند دیده می‏شود که با حضور خودروهای عبوری و غیر بومی برای دست‏فروشی و نیز دست‏فروش‏های غیر خودرویی شکل می‏گیرد.

وی از تشکیل ستاد رفع سد معبر در شهرداری دماوند خبر داد و بیان داشت: در این راستا با همکاری و مشارکت نهادهای مرتبط در این خصوص نظیر اصناف و راهنمایی و رانندگی این ستاد فعالیت خود را آغاز کرده است.

شهردار دماوند افزود: امیدواریم با تصمیم این ستاد و جمع‏آوری خودروهای عبوری که اقدام به فروش کالا می‏کنند یا دیگر عوامل سد معبر چون بنرهای تبلیغاتی در روبه‏روی واحد صنفی و ... بتوانیم چهره شهر را از فضای موجود به شرایط مطلوبی تغییر دهیم.

همتی از متصدیان واحدهای صنفی در شهرستان دماوند نیز خواست در این زمینه مشارکت داشته باشند تا با همکاری خود اصناف بتوانیم در این طرح موفق‏تر باشیم؛ چرا که مشارکت اصناف در مقابله با سد معبر بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه رونق اقتصادی می‏تواند در کسب درآمد بیشتر برای شهرداری موثر باشد خاطر نشان کرد: شهرداری نیازمند ایجاد فرصت‏هایی برای درآمدزایی است تا بتواند خدمات مطلوب‏تری به شهروندان ارائه دهد و این مهم با همت اصناف در سطح شهر نیز امکان‏پذیر خواهد بود.

شهردار دماوند از حمایت شهرداری دماوند در احداث پارکینگ تا سقف نیم میلیارد تومان به صورت نقدی و بخش دیگر آن به صورت اقساطی خبر داد و تصریح کرد: دماوند نیازمند پارکینگ در محدوده شهری است که در صورت مشارکت اصناف، شهرداری آمادگی دارد آنان را یاری کند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول