اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن جراحان پلاستیک اصفهان:

15 درصد جراحی‌های پلاستیک بینی عوارض مینور دارد

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن جراحان پلاستیک اصفهان گفت: نزدیک به 10 تا 15 درصد از جراحی‌های پلاستیکی بینی (رینوپلاست) که در سطح کشور انجام می‌شود عوارض مینور و خفیف دارد.

15 درصد جراحی‌های پلاستیک بینی عوارض مینور دارد

محمود عمرانی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: هر عمل زیبایی بینی با یک‌ سری از عوارض مینور (خفیف) و عوارض ماژور (وخیم) همراه است که نوع دوم آن بسیار کم و اگر بروز کند منجر به مرگ بیمار می‌شود.

وی بیان داشت: از هر یک‌ صد شکایتی که از متخصصان جراحی پلاستیک به نظام پزشکی اصفهان می‌شود در کم‌تر از پنج درصد آن و کارشناسی‌های انجام گرفته، پزشک مقصر شناخته شده است و در موارد دیگر رأی بر برائت پزشک داده شده است. 

رئیس انجمن جراحان پلاستیک اصفهان تصریح کرد: اگر برای جراحان پلاستیک اثبات شود که مراجعه‌کننده براساس خواسته‌های غیر معقول درخواست جراحی زیبایی دارد، پزشک جراح زیر بار انجام این عمل نمی‌رود.

وی ادامه داد: تا زمانی که چنین افرادی از نظر شخصیتی و روحی به ثبات نرسند، تحت جراحی زیبایی قرار نمی‌گیرند.

عمرانی‌فر افزود: با توجه به اینکه جراحان پلاستیک در دوران دانشجویی چند واحد درس روان‌پزشکی خوانده‌اند به راحتی قادر به تشخیص حالات روحی مراجعه‌کنندگان خود هستند که اگر احتمال داده شود فرد مبتلا به روان‌گسیختگی است به روان‌شناس و روان‌پزشک ارجاع می‌شود.

وی در همین ارتباط افزود: نیاز به این نیست هر فردی که به مطب‌ جراحان پلاستیک مراجعه می‌کند را قبل از انجام عمل زیبایی به اتاق مشاوره برای روان‌شناسان ارجاع داد زیرا خود جراحان قدرت تشخیص حالات روحی و روانی بیماران را دارند.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک اصفهان با اشاره به اینکه درصد کمی از بیماران پس از جراحی زیبایی از نظر تنفسی مشکل پیدا می‌کنند، ادامه داد: هیچ عملی بدون عارضه نیست.

وی که تاریخچه این نوع جراحی را 60 تا 70 سال پیش عنوان کرد، بیان داشت: در 10 سال اخیر جراحی زیبایی روند پرسرعت به خود گرفته است که هم‌اکنون نیز با همان روند در حال پیشروی است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول