اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد:

عوارض نوسازی تنها 10 درصد هزینه‌های شهرداری را تامین می‌‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در حال حاضر تنها 10 درصد هزینه‌های شهرداری از طریق عوارض نوسازی تامین می‌شود.

عوارض نوسازی تنها 10 درصد هزینه‌های شهرداری را تامین می‌‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عباس شیر محمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکل حریم شهر مشهد اظهار داشت: در صورت حل این مشکل توسط استاندار خراسان رضوی طرح جامع و تفصیلی این شهر نیز که سبب شفاف‌سازی‌‌های امر ساخت و سازها می‌شود توفیق خواهد داشت.

وی با اشاره به وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی شهر مشهد افزود: این شهر سالانه پذیرای بین 25 تا 30 میلیون جمعیتی است که 70 درصد آنها با وسیله نقلیه خود به پابوسی امام رضا (ع) می‌آیند که خود این موضوع سبب بروز مشکلات ترافیکی می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: در همین راستا در شورای سوم شهر مشهد خط یک قطار شهری این شهر به بهره‌برداری رسید و خط دو نیز در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه قرار داد خط سه قطار شهری مشهد نیز در آینده نزدیک منعقد خواهد شد، گفت: ظرفیت ناوگان اتوبوسی مشهد نیز از یک‌هزار دستگاه در سال‌های گذشته به بیش از 2 هزار دستگاه در حال حاضر رسیده که قسمت قابل توجهی از آن در اختیار بخش خصوصی است.

شیر محمدی گفت: در سال جاری بیش از 200 میلیارد تومان برای ناوگان اتوبوسی شهر مشهد اعتبار در نظر گرفته شده که 30 میلیارد تومان آن توسط دولت و 20 میلیارد تومان نیز از محل فروش بلیت به دست می‌آید.

وی با اشاره به جمعیت 3 میلیونی شهر مشهد متذکر شد: در همین راستا باید خدمات‌رسانی در این شهر مطلوب با میزان جمعیت ساکن و همچنین زائران باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با درخواست از مردم برای رعایت موارد قانونی در قولنامه‌ها خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشترین درآمد شهرداری‌ها از محل جریمه‌های ساختمانی و عوارض شهری کسب می‌شود.

وی یادآور شد: این هزینه نیز پس از دریافت از مردم برای خود آنها در بخش‌های مختلف شهری هزینه می‌شود.

شیر محمدی عنوان کرد: مردم باید یک تفاوت بین خدمات نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا احساس کنند.

وی گفت: نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا قادر به قانون‌گذاری‌های کلان برای کشور نیستند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول