به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی سازمان میادین میوه و ترهبار و ساماندهی مشاغل شهری مشهد، جلال قربانی اظهار کرد: در سالهای اخیر در اکثر مواقع آگهیهای خارجی با منابع مالی غنی خود در مبارزه با تبلیغات کالاهای تولید داخل کشور پیروز میدان بودهاند، چنین رویهای کم و بیش بر فضای تبلیغات محیطی کشور حکمفرما بوده است اما با اعلام ابلاغ آییننامه محدودسازی تبلیغات کالاهای خارجی در سال حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی به نظر میرسد که دوران امپراتوری کالاهای خارجی در کشور به سر رسیده باشد.
قربانی ادامه داد: طبق مصوبات شورای اسلامی شهر مشهد در راستای حمایت از تولیدات داخلی عوارض دریافتی از تبلیغات خارجی در سال جاری چهار برابر افزایش مییابد، این در حالی است که این افزایش عوارض برای تولیدات داخلی تنها یک چهارم میزان افزایش عوارض تولیدات خارجی است که نشان از عزم این سازمان برای حمایت از کالاهای داخلی است.
وی با اشاره به اینکه در سطح شهر مشهد میزان تبلیغات صد درصد خارجی بسیار محدود است، یادآور شد: در سطح شهر مشهد تبلیغات کالاهای با برند صد درصد خارجی تنها پنج درصد تبلیغات در سطح شهر را تشکیل میدهد و 90 درصد برندها ترکیبی از تولید داخلی و خارجی است.
قربانی در ادامه افزود: متاسفانه در مجلس شورای اسلامی قانون مدوّنی برای ممنوعیت اینگونه تبلیغات نداریم و این در حالیست که کالاهای خارجی به صورت آزادانه اقدام به تبلیغ کالاهای خود در سطح شهرهای بزرگ میکنند.
وی گفت: این سازمان در راستای ساماندهی تابلوهای تبلیغات در سطح شهر، از ابتدای سال جاری به طور مستمر اقدام به جمعآوری تابلوهای فاقد مجوز کرده است که امیدواریم با همکاری شهرداری مناطق سطح شهر این کار به نحو احسن انجام شود.
انتهای پیام/س30/ط4000