اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

در ثبت برخی از میراث معنوی کردستان تجدیدنظر شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با انتقاد از ثبت برخی از برنامه‌ها به‌عنوان میراث معنوی استان، گفت: برخی از این برنامه‌ها بدون مدیریت رها شده است.

در ثبت برخی از میراث معنوی کردستان تجدیدنظر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری یکشنبه‌شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان در سنندج با اشاره به اینکه باید عرصه فرهنگ و اعتقادی دارای مبدا و منشا خاصی باشد، اظهار کرد: باید تجدیدنظر مستمر و معنوی در میراث معنوی ثبت شده استان انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد فضای ارزشی در جامعه تصریح کرد: باید با کار کارشناسی به این امر مهم نگریسته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از گروه‌های مولودی‌خوان به‌عنوان معرف فرهنگ و هویت مردم کردستان نام برد و اظهار کرد: گروه‌های مولودی‌خوان و دف‌نواز به‌عنوان تشکل دینی در این اداره‌کل ثبت شده است.

صفی‌یاری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری همچنین به منظور حفظ ارزشهای اسلامی بر جامعه اخلاق‌محور تاکید داشته‌اند و باید برای تحقق این مهم مبتنی بر دین و شریعت اسلامی قدم برداریم.

جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به دستور کار جلسه و حفظ میراث معنوی استان گفت: یکی از آثار فرهنگی استان موسیقی محلی استان است که متاسفانه در برخی موارد از این فرهنگ به شیوه غلط و نادرست استفاده خواهد شد و زمینه برای تهاجمات فرهنگی دشمنان را نیز فراهم می‌آورد.

حمزه‌علی علیخانی بر احیای پوشش سنتی و لباس کردی در استان تاکید کرد و افزود: باید پوشش و لباس محلی منطقه کردستان به شیوه سنتی گذشته بازگردد و با این مهم می‌توان ارزش‌های اسلامی را حفظ و احیا کرد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول