اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس اعلام شد

راه‌اندازی نخستین موزه مجازی میراث معنوی کشور

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل موزه‌های ایران از راه‌اندازی نخستین موزه مجازی معنوی کشور خبر داد.

راه‌اندازی نخستین موزه مجازی میراث معنوی کشور

پیمان پیرفرشی امروز در حاشیه برگزاری همایش مسؤلان موزه‌های ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در حال حاضر مطالعات راه‌اندازی این موزه مجازی انجام شده و قرارداد آن نیز به امضا رسیده است.

پیرفرشی ادامه داد: این موزه بر اساس مفاهیم معنوی و ارزشی با سه زبان مختلف دنیا در سال آینده راه‌اندازی می‌شود.‌

وی تصریح  کرد: همچنین با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال آینده سایت جامع موزه‌های ایران رونمایی می‌شود تا بیش از گذشته پتانسیل‌های موجود در موزه‌ها معرفی شود.

معاون اداره کل موزه‌های ایران در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: در سال 90 بیش از 100 میلیارد ریال در بخش تجهیز مخازن و ساخت سامانه‌های نگهداری موزه‌های کشور هزینه شد.

پیرفرشی خاطرنشان کرد: با پیش‌بینی‌های انجام شده  اعتبارات سال آینده موزه‌های ایران حدود 60 درصد افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه موزه‌ها باید به سمت خوداتکایی اقتصادی حرکت کنند بیان داشت: به دنبال توسعه زیرساخت‌ها و فراهم کردن شرایط بهره‌گیری از بخش خصوصی در توسعه موزه‌ها هستیم.

معاون اداره کل موزه‌های ایران افزود: پویایی، فعال بودن و نوع برخورد با نیازهای روز جامعه از مهم‌ترین مواردی است که باید در موزه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش فارس، در این همایش دو روزه که لحظاتی پیش آغاز شده است، شرکت کنندگان با روش‌های توسعه موزه و موزه‌داری در ایران، محتوای موزه مدرسه، طرح معماری موزه منطقه‌ای همدان، حفاظت الکترونیک موزه‌ها و استانداردهای موجود و سامانه‌های تاسیساتی در موزه آشنا می‌شوند.

همچنین شرکت کنندگان در روز دوم این همایش با محوریت ساماندهی، حفاظت و مرمت آثار موزه‌ای در قالب کارگاه‌های آموزشی به بحث و بررسی در زمینه سامانه حفاظت و نگهداری کتب و نسخ خطی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، راهکارهای بهبود شرایط موزه، کارشناسی اشیای تاریخی، نحوه تدوین اطلاعات و ساماندهی اطلاعات اسناد تاریخی می‌پردازند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول