اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام میراث فرهنگی کرمان:

شهدا هویت فرهنگی و میراث معنوی انقلاب هستند

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: شهدا به عنوان بخش مهمی از هویت فرهنگی این مرز و بوم، ماندگارترین میراث معنوی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران هستند.

شهدا هویت فرهنگی و میراث معنوی انقلاب هستند
محمد‌حسین تجلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: همان‌گونه که حفاظت از آثار و بناهای تاریخی از وظایف این اداره کل است، زنده نگاه داشتن یاد شهدای والامقام به عنوان ماندگارترین میراث معنوی انقلاب اسلامی ایران از دیگر وظایف محوله است.
وی با بیان اینکه اصلی‌ترین حافظان فرهنگ و تمدن ایران اسلامی شهیدان و ایثارگران هستند، افزود: آن چه امروز به عنوان تاریخ و هویت این سرزمین به جهانیان معرفی می‌شود، ثمره مجاهدت و جانفشانی شهدای گرانقدر است که با از خود گذشتگی مانع نابودی آن به دست دشمنان قسم‌خورده‌ این مرز و بوم شدند.
تجلی آثار به جا مانده از گذشتگان را میراث فرهنگی، شهید و فرهنگ شهادت را میراث معنوی سرزمین پهناور ایران عنوان و خاطرنشان کرد: این دو جزو جدایی‌ناپذیر فرهنگ، تاریخ و هویت ایران اسلامی به شمار می‌روند.
وی با بیان اینکه زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای والا‌مقام این سرزمین وظیفه‌ای ملی و اسلامی است، اذعان داشت: در این راستا اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تمام توان خود را به کار بسته و از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کند.
قائم‌مقام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان عنوان کرد: شهدا به عنوان بخش مهمی از هویت فرهنگی این مرز و بوم، ماندگارترین میراث معنوی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران هستند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول