اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی:

همایش حجاب میراث معنوی ایرانیان در اراک برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از برگزاری همایش حجاب میراث معنوی ایرانیان خبر داد.

همایش حجاب میراث معنوی ایرانیان در اراک برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مجتبی رضوانی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به مناسبت هفته میراث فرهنگی اظهار داشت: این همایش به مناسبت هفته میراث فرهنگی و با حضور شخصیت‌های برجسته کشور و استان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: آشنایی هر چه بیشتر جامعه زنان با اهمیت حجاب و لزوم حفظ حجاب به عنوان میراث معنوی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با بیان اینکه از 25 تا 31 اردیبهشت ماه به عنوان هفته میراث فرهنگی نامگذاری شده است خاطر نشان کرد: میراث معنوی به عنوان بخشی از هویت ایرانیان از اهمیت بسزایی برخوردار است که یکی از آنها حجاب است.

رضوانی با اشاره به توجه ویژه دولت نهم و دهم به ثبت آثار معنوی خاطر نشان کرد: خوشبختانه دولت دهم نگاه ویژه‌ای به ثبت آثار معنوی دارد به طوری که تاکنون 750 بنای تاریخی در استان به ثبت رسیده که 38 مسجد و حسینیه، 75 امامزاده و سه باب کلیسا در بین آنها وجود دارد.

وی ثبت جشن تیرگان و بیل گردانی محلات را از اقدامات مؤثر دولت در ثبت آثار معنوی این استان دانست و بیان داشت: میراث فرهنگی استان به دنبال این است که حماسه شهدای گمنام و کربلایی کاظم ساروقی را نیز به ثبت برساند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در ادامه با اشاره به برنامه‌های این اداره در هفته میراث فرهنگی اظهار داشت: در این هفته برنامه‌‌های متنوعی از سوی این اداره کل برگزار می‌شود که افتتاح موزه مردم‌شناسی ساروق، تجلیل از موزه‌داران و خادمان میراث فرهنگی، برگزاری همایش تخصصی سنگ نگاره‌ها و کودک و موزه، ایجاد امکان بازدید رایگان از موزه، برپایی نمایشگاه تذهیب و خوشنویسی و ظروف سلطان‌آباد در موزه مفاخر از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌روند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول