اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی:

حدیث سلسلة‌الذهب به عنوان میراثی معنوی ماندگار شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: حدیث سلسلةالذهب باید به عنوان میراثی معنوی‌، ماندگار شود.

حدیث سلسلة‌الذهب به عنوان میراثی معنوی ماندگار شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از دبیرخانه جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) حجت‌الاسلام ‌و‌المسلمین علی نهاوندی اظهار داشت: حدیث سلسله الذهب پیوند بین توحید و ولایت را بسیار عمیق و دقیق نشان می‌دهد.
نهاوندی اظهار داشت: جشنواره امام رضا (ع) گامی مثبت در معرفی عموم مردم نسبت به آن بعد شور و شعف درونی و معرفت افزایی نسبت به ساحت مقدس آن امام همام است.
وی با بیان این که جشنواره امام رضا (ع) در ابعاد مختلف به شناخت آن حضرت و گسترش فرهنگ رضوی توجه داشته است گفت: به نظر می‌رسد عقبه‌های پشتیبانی تئوریک این قضیه و فعالیت‌هایی که در عرصه آموزش و پژوهش ‌می‌تواند درباره تبیین اندیشه‌ها‌، شخصیت و دیدگاه‌های حضرت رضا (ع) صورت گیرد برای جامعه امروز بسیار مفید باشد‌.
نهاوندی یادآورشد: اصول و بنیادهای تئوریک نظام جمهوری اسلامی ایران برپایه همین اندیشه‌ها و تفکرات شکل گرفته است. 
نهاوندی اظهار داشت: حضرت رضا (ع) با پذیرش ولایت عهدی ساحت بین‌المللی پیدا کرد و اینچنین‌ گسترش فرهنگ تشیع از بلاد مختلف به سمت شرق آسیا و آسیای دور ،هند و پاکستان و ... صورت گرفت.
مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی مهاجرت امام رضا (ع) را عامل تاثیرگذاری در ایجاد تحولاتی بنیادین در اندیشه ایرانیان دانست و ادامه داد: این مهاجرت دریچه‌ای از عمق معرفتی و ژرفای عمیق فکری و عملی را در میان ایرانیان گشود. 
وی افزود: این جشنواره گام‌های ابتدایی را پشت سر گذاشته و اکنون در آستانه شکوفایی و بالندگی است.
مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی خواستار اختصاص ساعاتی از کلاس‌های درس دانشگاه‌ها و مدارس به شناخت آن حضرت در ایام دهه کرامت شد و تصریح کرد: این کار در شناخت هرچه بیشتر نسل امروز و فردای جامعه ایران نقش موثری خواهد داشت.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول