اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

جای خالی میراث معنوی در موزه‌ها مشهود است

خبرگزاری فارس: معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در موزه‌های کشور جای خالی میراث معنوی به طور کامل مشهود است.

جای خالی میراث معنوی در موزه‌ها مشهود است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مسعود علویان‌صدر صبح امروز در نخستین همایش مسئولان موزه کشور که به میزبانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در شیراز برگزار شد گفت: هیچ کدام از موزه‌های کشور ما به موضوع میراث معنوی نپرداخته است و معتقدیم این امر باید در اولویت باشد.

علویان‌صدر یادآور شد: در جامعه امروز نیازمند یک حرکت جدی در تدوین مفاهیم موزه و جهشی برای گسترش فضاهای موزه‌ای هستیم.

وی ادامه داد: باید در طراحی موزه‌ها با برنامه‌ریزی تمام به دنبال ایده‌پردازی بوده و از معماری اسلامی در آن استفاده کنیم.

معاون میراث فرهنگی کشور ابراز داشت: موزه‌ها باید محل علم و پژوهش بوده و مأمنی برای اندیشمندان، ادبا، شعرا و دانشمندان علمی در حوزه‌های تخصصی مختلف باشند.

علویان‌صدر تصریح کرد: باید ایجاد تمام بسترهای پژوهشی در موزه‌ها مورد توجه قرار گرفته و موزه‌ها سیر تکامل و تطابق فرهنگ ما با نسل جدید باشند.

وی بیان داشت: موزه‌داران باید موضوع طراحی در موزه‌ها، افزایش گسترده محتواها و حفاظت از آثار به شیوه‌های روز را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

علویان صدر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه زمانی فرهنگ ما پویا است که همواره شاهد رشد و ارتقای آن باشیم اضافه کرد: فضایی که می‌خواهد این جریان فرهنگی را نمود دهد باید هر روز پویا و فعال‌تر شود.

معاون میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه اشتغال تمام فارغ‌التحصیلان موزه‌ها بر عهده موزه‌داران است گفت: باید با ایجاد فرصت‌ها و حمایت از بخش خصوصی به دنبال اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با موزه‌ها بود.

وی به ساماندهی موزه‌ها اشاره کرد و افزود: از سطح ساماندهی‌ها رضایت نداریم و باید بیش از پیش بر روی این موضوع برنامه‌ریزی شود و مورد توجه قرار گیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: آنچه باید در موزه‌ها به فکر آن بوده و برای آن برنامه‌ریزی کنیم نگرش نوین در موزه‌شناسی و موزه‌داری و معرفی تفکرات منشعب از آن است.

وی ادامه داد: موزه باید در جریان توسعه پایدار کشور نقش خود را ایفا کرده و مکانی برای توسعه باشد و امکان توسعه را فراهم کند.

انتهای پیام/س10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول