اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست امور بین‌الملل شهرداری اصفهان خبر داد

عضویت شهرداری اصفهان در شبکه بین‌المللی شهرهای دارای میراث معنوی

خبرگزاری فارس: سرپرست امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان در شبکه بین‌المللی شهرهای دارای میراث معنوی عضویت یافت.

عضویت شهرداری اصفهان در شبکه بین‌المللی شهرهای دارای میراث معنوی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی معاونت هماهنگی شهرداری اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان‌ها و سرپرست امور بین‌الملل شهرداری اصفهان از عضویت شهرداری اصفهان در شبکه بین‌المللی شهرهای دارای میراث معنوی جهان خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه هدف این شبکه حفظ و صیانت، ارتقاء و توسعه میراث معنوی شهرهای فرهنگی جهان است، افزود: تاکنون 60 شهر در جهان از جمله اصفهان و شیراز از کشور ما به عنوان اعضای اصلی و نیشابور به عنوان عضو وابسته این شبکه بین‌المللی عضو شده‌اند.

سرپرست امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: شبکه بین‌المللی شهرهای دارای میراث معنوی جهان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی آخرین دستاوردها و یافته‌های علمی در زمینه حفظ، صیانت و نگه‌داری از بافت‌های فرهنگی و معنوی را در اختیار شهرهای عضو قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های این شبکه ایجاد فهرست‌ها و پایگاه‌های اطلاعاتی با هدف اولویت بخشی در اقدامات و سیاست‌گذاری در زمینه میراث معنوی است، تصریح کرد: شبکه همکاری‌های بین‌شهری، با گردآوری و به اشتراک گذاشتن اطلاعات، به ایجاد فرآیند تعامل بین شهرهای مختلف آسیایی، اروپایی، آمریکایی و آفریقایی می‌پردازد و ویژگی‌های فرهنگی مناطق مختلف را به عنوان ابزاری مهم در شناسایی میراث فرهنگی و معنوی پوشش می‌دهد.

به گزارش فارس لازم به توضیح است که از سال 2004 تا 2008، اجلاس‌های بین‌المللی میراث معنوی در کشورهای مختلف با هدف حفاظت از میراث معنوی در کشورهای مختلف برگزار شد که از سال 2008 و در حاشیه برگزاری این اجلاس در کشور مصر، شبکه‌ای با عنوان «شبکه همکاری بین شهری در حوزه میراث معنوی ICCN» وابسته به یونسکو ایجاد و راه‌اندازی شد.

دبیرخانه شبکه بین‌المللی شهرهای دارای میراث معنوی در کشور کره‌جنوبی است و مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این شبکه بین‌المللی، تبادل تجربه‌های مشترک شهرداران به منظور دست‌یابی به توسعه پایدار، بررسی نقش میراث معنوی در توسعه پایدار، تقویت و حفاظت کلی و بومی از میراث معنوی است.

قرار است در سال 2012 توسط کمیسیون ملی یونسکو در کشور کره‌جنوبی که بنیان‌گذار اصلی این شبکه بوده، یک جشنواره ویژه در حوزه میراث معنوی جهانی برگزار شد.

انتهای پیام/آ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول