اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز فارس:

بیشتر کالاهای قاچاق مصرف انسانی ندارند

خبرگزاری فارس: دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان فارس گفت: مصرف بسیاری از کالاهای قاچاق حتی در کشورهای تولیدکننده، ممنوع است و کیفیت لازم را برای مصرف انسانی ندارند.

بیشتر کالاهای قاچاق مصرف انسانی ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، غلامحسین زارع‌پور در جلسه مشترک کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان فارس با شهرستان بوانات با تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوانات در پیگیری و مبارزه جدی با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز، اظهار داشت: برای تحقق فرمان مقام معظم رهبری و شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، باید تمام دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی بسیج شوند و از ظرفیت دستگاه‌ها در این راستا بهره‌برداری مناسب صورت گیرد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان فارس، کار فرهنگی و همراه‌کردن مردم و خانوارها برای از بین بردن تقاضا برای مصرف کالای خارجی و به تبع آن عدم عرضه کالای قاچاق را از اهداف اصلی و مهم کمیسیون استان و شهرستان‌ها دانست و بیان کرد: باید کمیته‌های فرهنگی کمیسیون‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سراسر این استان با برنامه‌ریزی‌های دقیق و منظم و نصب‌العین قرار دادن فرامین مقام معظم رهبری در این جهاد مقدس تمام سعی و تلاش خود را به کار گیرند.

وی ابراز داشت: بسیاری از کالاهایی که به صورت قاچاق به بازارهای ما سرازیر می‌شود حساب شده و برنامه‌ریزی شده با سیاستگذاری خاصی از طرف بیگانگان صورت می‌گیرد و مصرف بسیاری از آن‌ها حتی در کشورهای تولیدکننده، ممنوع است چرا که آلوده هستند و طبق آزمایشات صورت گرفته از طرف مؤسسه استاندارد و دانشگاه‌های علوم پزشکی، کیفیت لازم را برای مصرف انسانی ندارند.

زارع‌پور با تشریح برنامه‌های سال جاری در مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز بیان داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمام دستگاه‌ها مصمم هستند، برای تحقق شعار امسال با عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی که از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است با تمام امکانات با قاچاق کالا و ارز برخورد و مبارزه کنند و به همین لحاظ هماهنگی خوبی که در کمیسیون استان و شهرستان‌ها وجود دارد، موجب شده است تا در این حرکت مقدس، کمیسیون استان فارس در سه سال پیاپی مقام نخست را در میان کمیسیون‌های سراسر کشور کسب کند.

در پایان، اعضای جلسه پیرامون راهکارهای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مشکلات موجود در شهرستان بوانات بحث و تبادل‌نظر کرده و تصمیماتی در این مورد اتخاذ کردند.

انتهای پیام/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول