اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند:

شرایط عرضه کالاهای قاچاق سخت شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دماوند گفت: باید شرایط برای عرضه کالای قاچاق سخت و با اتخاذ تدابیر ویژه، محیط ناامنی برای سوءاستفاده‏کنندگان ایجاد شود.

شرایط عرضه کالاهای قاچاق سخت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، علیرضا قاسمی‏فرزاد ظهر امروز در نخستین جلسه مبارزه با کالای قاچاق و ارز در شهرستان دماوند با اشاره به نام‏گذاری سال جاری به عنوان سال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" توسط رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: بخش عمده در اجرایی شدن این شعار محوری به عملکرد دستگاه‏ها در این خصوص بازمی‏گردد و مبارزه با ورود و عرضه کالای قاچاق یکی از مواردی است که می‏تواند به حمایت بیشتر از تولید کننده داخلی کمک کند.

قاسمی‏فرزاد افزود: در کشور، موضوع مبارزه با کالای قاچاق همیشه مدّنظر بوده است، چراکه این موضوع به عنوان یکی از راهکارهای دشمن در مقابله با استقلال ما به کار می‏رود و در قالب عرضه کالاهای خارجی و بعضاً بی‏کیفیت صورت می‏گیرد.

فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به روند تولید کالا در جهان خاطرنشان کرد: در بحث تولید در هر منطقه‏ای با توجه به مزیت‏های نسبی، استعدادها و ظرفیت‏های آن، به موضوع تولید کالاهای خاص توجه می‏شود.

قاسمی‏فرزاد ادامه داد: در کشور ما به علت وجود سرمایه‏های خدادادی و نیروی انسانی ماهر و توانمند، ظرفیت تولید در جنبه‏های بسیار زیادی وجود دارد.

فرماندار شهرستان دماوند افزود: امید است با حمایت بیش از پیش از تولید داخلی بتوانیم به عنوان یکی از صادرکنندگان کالاهای مطرح مختلف در جهان تبدیل شویم.

قاسمی‏فرزاد تصریح کرد: مبارزه با کالاهای قاچاق به عنوان یک اصل در حمایت از تولید و سرمایه‌ملی مطرح بوده و وظیفه ما این است که تلاش کنیم با ورود و عرضه این نوع کالاها مبازره شود.

فرماندار شهرستان دماوند فرهنگ‏سازی در زمینه استفاده نکردن از کالاهای قاچاق را بسیار ضروری دانست.

قاسمی‏فرزاد بیان داشت: دستگاه‏های متولی امر فرهنگ مخصوصاً رسانه‏ها و در رأس آن، صدا و سیما باید به صورتی این فرهنگ را در مردم ایجاد کنند که استفاده از کالاهای ارزان اما بی‏کیفیت خارجی در واقع هدر دادن سرمایه ملی است.

فرماندار شهرستان دماوند افزود: با استفاده از کالاهای ایرانی، زمینه اشتغال و افزایش سرمایه داخلی ایجاد خواهد شد.

فرماندار شهرستان دماوند به پیاده‏سازی طرح "شبنم" در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح از اردیبهشت ماه بر روی پنج رشته کالا اعمال می‏شود.

قاسمی‏فرزاد اضافه کرد: با اجرای این طرح، کالاهای داخلی و مجاز خارجی که با مجوز وارد کشور می‏شوند، با نصب بارکد مخصوص مشخص خواهند شد و بدین ‏گونه هر کالایی که به صورت غیرمجاز عرضه شود، به راحتی قابل تشخیص و گزارش برای برخورد مقامات مسئول است.

فرماندار شهرستان دماوند ابراز امیدواری کرد: در سال جاری با اتخاذ تدابیر ویژه و ارائه راهکارهای مقابله با کالاهای قاچاق بتوانیم بیش از پیش حامی تولیدکنندگان و مصرف‏کنندگان داخلی باشیم.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول