اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

27 کشاورز نهاوندی نمونه شدند

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: امسال 27 نفر از کشاورزان نمونه استان همدان از کشاورزان نهاوند هستند.

27 کشاورز نهاوندی نمونه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، احد ظفری بعد از ظهر امروز در دیدار کارکنان جهاد کشاورزی نهاوند با امام جمعه نهاوند از اجرای بیش از 50 برنامه مهم آموزشی، فرهنگی و تولیدی در هفته جهاد کشاورزی خبر داد و اظهار داشت: امسال 27 نفر از کشاورزان نمونه استان همدان از کشاورزان نهاوندی هستند زیرا نهاوند بیش از 70 درصد جمعیت خود را در بخش کشاورزی و دامداری مشغول کرده است.

وی فتح قله‌های پیشرفت و ترقی همزمان با تحول در بخش کشاورزی را مرهون آموزش کشاورزان دانست و ادامه داد: از اولویت‌های کشاورزی نهاوند توجه به آموزش کشاورزان با هدف افزایش تولید در واحد سطح است زیرا می‌توان با کمترین مصرف هزینه و انرژی، بیشترین میزان برداشت را از محصولات داشت.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند احیا و اصلاح باغات فعلی برای تجهیز آبیاری تحت فشار را ضروری خواند و افزود: سال گذشته در بخش تولید چغندر قند 60 هزار تن تولید داشته‌ایم که امسال پیش‌بینی می‌شود به 90 هزار تن برسد.

وی به آغاز برداشت محصولات جو دیم در اراضی نهاوند اشاره کرد و ابراز داشت: انبار ذخیره‌سازی غلات و دیگر محصولات در نهاوند به مقدار کافی تدارک دیده شده و در صورت نیاز به انبار از بخش خصوصی کمک گرفته می‌شود زیرا کارخانه ذخیره‌سازی آرد و گندم خزل با گنجایش ظرفیت 60 هزار تن آماده افتتاح شده است.

ظفری نهاوند را به دلیل سراب‌های پرآب و خروشان دارای ظرفیت توسعه خواند و افزود: بیش از 70 درصد گوشت سفید ماهی استان همدان از نهاوند تأمین می‌شود بنابراین این شهرستان ظرفیت ایجاد اشتغال پایدار در این بخش را دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی، امام جمعه نهاوند نیز حرکت جهادگونه مدیران و مسئولان را باعث تحول در جامعه خواند و اظهار داشت: امنیت غذایی موجب امنیت اقتصادی، نظامی، سیاسی و اجتماعی می‌شود بنابراین کارکنان جهاد کشاورزی و کشاورزان وظیفه‌ خطیری دارند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول