اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کانون کیفیت و بهره‌وری کسب و کار استان اصفهان:

هارمونی علمی جدیدی را در حوزه صنعت اصفهان ایجاد کرده‌ایم

خبرگزاری فارس: دبیر کانون کیفیت و بهره‌وری کسب و کار استان اصفهان گفت: با تشکیل اتاق فکری متشکل از نخبگان و متخصصان، با استفاده از تجارب صنعتگران هارمونی علمی جدیدی را در حوزه صنعت استان اصفهان ایجاد کرده‌ایم.

هارمونی علمی جدیدی را در حوزه صنعت اصفهان ایجاد کرده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدنصیرالدین ضوئی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حمایت از تولید کنندگان، ایجاد زیرساخت‌ها و ارائه راهکارهای استاندارد در راستای حمایت از تولید رویکرد کانون کیفیت و بهره‌وری کسب و کار استان اصفهان در سال جاری است، اظهار داشت: کانون کیفیت و بهره‌وری کسب و کار استان دارای کمیته‌های صنعت، تجارت، کارآفرینی و تحقیق و توسعه است.

وی افزود: درصددیم به جای پالایش نفت از پالایش مغزها و افکارها در راستای تولید دانش و تولید ملی استفاده کنیم.

دبیر کانون کیفیت و بهره‌وری کسب و کار استان اصفهان با بیان اینکه در این کانون درصدد ایجاد مدل بومی‌سازی مبتنی بر دانش روز دنیا برای حمایت از کسب و کارها و تولیدات استان هستیم، ادامه داد: این امر با همکاری نخبگان علمی، صنعت و تشکیلات اجرایی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه استان اصفهان دارای قدیمی‌ترین تمدن در حوزه صنعت کشور است، اظهار داشت: نخستین اتاق بازرگانی کشور در دوره صفویه در استان اصفهان ایجاد شده است که استفاده بهینه‌ای از آن نشد.

ضوئی افزود: بسیاری از ساختارهایی که در طول سه گذشته انجام شده را به انجام رساندیم و اجرایی کردیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایلی ایجاد بحران اقتصادی در جهان به استراتژی‌های جهانی شدن باز می‌گردد، تصریح کرد: ما با ارتقای کیفیت بهره‌وری، بهبود فضای کسب و کار و دسترسی به دانش‌های روز دنیا و با کمک بومی‌سازی کردن این دانش‌ها سعی در ارتقای وضعیت توسعه استان اصفهان داشته‌ایم.

دبیر کانون کیفیت و بهره‌وری کسب و کار استان اصفهان یادآور شد: سیاست‌گذاران اقتصادی غرب با ایجاد سازمان تجارت جهانی احاطه کاملی به اقتصادهای خرد و کلان کشورهای دیگر دارند.

وی با بیان اینکه در برهه‌ای از زمان تعدادی از کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی دچار افت اقتصادی و دامپینگ اقتصادی شدند، گفت: در این زمان آشوب‌های اقتصادی در مناطق مختلف جهان شکل گرفت.

ضوئی با تاکید بر اینکه در این شرایط و با وجود تحریم‌ها و فشارهای استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران سعی در بومی‌سازی تکنولوژی‌های داخلی داشته‌ایم، افزود: در این مدت با ایجاد فضای هم‌اندیشی تک‌اندیشی‌ها را حذف کردیم و از طریق اصلاح کردن افکار، مشاوره، ارائه راهکارها و از بین بردن مسائل زیرساختی که وابسته به رانت و مافیای اقتصادی بود فضای کسب و کار در استان اصفهان را بهبود بخشیدم.

وی از برگزاری همایش‌ها داخلی و بین‌المللی با مشارکت مرکز هم‌اندیشی توسعه استان اصفهان خبر داد و گفت: در این مرکز اطلاعات به صورت رایگان در اختیار صنعتگران قرار می‌گیرد و آخرین دستاوردها و دانش‌های روز دنیا به فعالان عرصه صنعتگران اقتصادی ارائه می‌شود.

دبیر کانون کیفیت و بهره‌وری کسب و کار استان اصفهان با اشاره به اینکه مرکز هم‌اندیشی توسعه استان استراتژی سه تا پنج ساله‌ای را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار داشت: درصدد اتصال صنایع خصوصی و دولتی استان با وجود تمام زیرساخت‌ها به برند جهانی هستیم، به گونه‌ای که مباحث تولیدی و عرضه‌ای کالاهای بازار اصفهان در بازارهای خارج از کشور با برند شهر اصفهان اجرا شود.

وی در مورد تعطیلی کارخانه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و راهکار مرکز هم‌اندیشی استان برای توسعه آن گفت: ایران از روی کره زمین جدا و مستقل نیست و از آنجایی که تمامی دنیا بسیج شده‌اند تا به سیستم اقتصادی ایران ضربه بزنند لذا تعطیلی کارخانه‌ها امری عادی است.

ضوئی تصریح کرد: ما با کارگروه متشکل از نخبگان و متخصصان و با استفاده از تجارب صنعتگران هارمونی علمی جدیدی را در حوزه صنعت استان ایجاد کرده‌ایم و از ابتدا تا انتهای صنعت مورد بررسی قرار دادیم.

وی ادامه داد: ما داوطلبانه به صنعتگران پیشنهاد می‌دهیم که به مرکز هم‌اندیشی توسعه استان مراجعه کنند تا با بررسی ساختار اجرایی هر صنعت راهکارهای لازم اتخاذ شود، چرا که استقلال صنایع و عدم وابستگی به رانت‌های داخلی نیازمند مشورت با متخصصان اتاق فکر صنعت است.

انتهای پیام/ی10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول