اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری کمبودی برای تامین گوشت ماه رمضان ندارد

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان هیچ کمبودی برای تامین گوشت در ایام ماه مبارک رمضان ندارد.

چهارمحال و بختیاری کمبودی برای تامین گوشت ماه رمضان ندارد

برزو هیبتیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: این استان با تولید 29 هزار و 150 تن گوشت قرمز و 17 هزار و 302 تن گوشت سفید به خودکفایی رسیده است.

وی با بیان اینکه گوشت تولیدی استان به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود، گفت: ممنوعیت ورود شیر خشک و حمایت از دامداران استان سبب افزایش تولیدات دامی چهارمحال و بختیاری می‌شود.

هیبتیان با اشاره به اینکه هیچ کمبودی برای تامین گوشت در ایام ماه مبارک رمضان وجود ندارد، گفت: برای رفع هرگونه کمبودی مجوز ورود گوشت برزیلی و آرژانتینی به استان صادر شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به مراحل تولید مرغ ارگانیک، گفت: برای تولید مرغ ارگانیک از کبد مرغ‌ها، در سنین 15، 25 و 45 روزگی نمونه‌برداری و به جای استفاده از مواد آنتی‌بیوتیک و هورمون‌ها، از مواد طبیعی در تولید گوشت استفاده می‌شود.

وی تولید گوشت باکیفیت را از مهم‌ترین مزایای تولید این نوع مرغ دانست و افزود: عدم استفاده از آنتی‌بیوتیک در طول دوره پرورش، کشتار این مرغ‌ها در سنین کم، افزایش پروتئین موجود در این نوع مرغ از دیگر مزایای تولید این نوع مرغ است.

هیبتیان در ادامه با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری سالانه 35 هزار تن گوشت تولید می‎کند، گفت: مجموع تولیدات گوشت قرمز در چهارمحال و بختیاری 35 هزار تن است و این استان 2.5 درصد از مجموع تولیدات گوشت قرمز کشور را به خود اختصاص داده است.

وی تعداد واحدهای گاوداری صنعتی این استان را 367 واحد برشمرد و گفت: تاکنون 160 واحد پرواربندی گوساله و بره در این استان به بهره‌برداری رسیده است.

‎معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کیفیت برتر تولیدات گوشتی و دامی این استان، گفت: تولیدات گوشتی استان از کیفیت مطلوبی برخوردار است که این مسئله بازاریابی خوبی را برای دامداران فراهم کرده است.

وی بر ضرورت حمایت از واحدهای تولیدی گوشت در این استان تأکید کرد و گفت: ضرورت توجه به نیازهای غذایی جامعه موجب شده تا این سازمان برنامه‌های حمایتی لازم را در راستای حمایت از دامداران و تولیدکنندگان فرآورده‌های دامی در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول