اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز:

نبود روابط بین‌بخشی توسعه شهرها را با مشکل مواجه کرده است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی تبریز گفت: مهم‌ترین مشکل در توسعه پایدار شهری نبود روابط بین‌بخشی است.

نبود روابط بین‌بخشی توسعه شهرها را با مشکل مواجه کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جواد ششگلانی بعد از ظهر امروز در نشست تخصصی محیط زیست و توسعه پایدار در مدیریت شهری که به همت مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی کلانشهر تبریز برگزار شد، با اشاره به مطالب ارائه شده در خصوص توسعه پایدار شهری اظهار کرد: ما از نظر منابع هیچ مشکلی نداریم بلکه مهم‌ترین مشکل ما در توسعه پایدار شهرها و مدیریت شهری نبود روابط بین بخش‌ها و دستگاه‌ها با یکدیگر در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های شهری است.

رئیس شورای اسلامی تبریز افزود: اگر این روابط بین‌بخشی اصلاح نشود، نمی‌توان به سمت توسعه پایدار حرکت کرد.

وی تأکید کرد: باید تمام ابعاد جامعه را در مدیریت‌ها و سیاستگذاری‌ها مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم به توسعه شهری متوازن دست یابیم.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز در ادامه با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین مشکل ما برنامه‌ریزی و تبدیل منابع به یک برنامه اجرایی است، گفت: علت اصلی اینکه تاکنون نتوانسته‌ایم به یک توسعه متوازن و پایدار برسیم، این است که بین منابع و مشکلات به دلیل عدم وجود روابط بین‌ بخش‌های مختلف اجرایی، توازن ایجاد نکرده‌ایم. 

همچنین در این نشست رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: این مرکز به عنوان بازوی علمی برای تصمیم‌گیرندگان در شورا و شهرداری عمل می‌کند.

علی بهشتی با بیان این مطلب افزود: این مرکز سعی دارد مباحثی که در مدیریت شهری جنبۀ علمی دارد، به صورت کار تحقیقی و کاربردی در اختیار تصمیم‌گیرندگان در شورا و شهرداری قرار دهد.

وی با اشاره به مطالب ارائه شده در این نشست در خصوص توسعۀ پایدار شهرها گفت: توسعه پایدار یکی از مباحث مهم در دنیا و کشورمان است که در نیمه دوم قرن بیستم به صورت جدی مطرح شده است.

بهشتی با بیان برخی شاخص‌های توسعه پایدار در قرن بیستم افزود: یکی از این شاخص‌ها تعادل جنسیتی در تصمیم‌گیری‌ها و مدیریت‌ها است.

وی انفجار جمعیتی و اطلاعاتی را یکی دیگر از این شاخص‌ها برشمرد و تصریح کرد: افزایش جمعیت که کاهش منابع را در پی دارد باعث آسیب جدی به محیط زیست شده است.

بهشتی، در همین زمینه افزود: به دلیل همین آسیب‌ها به محیط زیست است که محیط زیست و حفاظت از آن یکی از برنامه‌ها و اهداف سازمان ملل متحد بوده و برگزاری کنفرانس بین‌المللی Rio+20 در 31 خرداد در برزیل که ایران نیز در آن شرکت خواهد کرد، در همین زمینه است.

انتهای پیام/ب20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول