اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بیانیه صبا در پاسخ به اظهارات ویسی:

ویسی حد و مرزها را رعایت کند / پیگیر اظهارات ویسی خواهیم شد

خبرگزاری فارس: باشگاه صبای قم در پاسخ به اظهارات عبدالله ویسی سرمربی فصل گذشته طی بیانیه‌ای اعلام کرد: به آقای ویسی متذکر می‌شویم که در گفتار و اعمال خود پا را فراتر از حد و اندازه خود نگذارند و مرز و حدود خود را بشناسند.

ویسی حد و مرزها را رعایت کند / پیگیر اظهارات ویسی خواهیم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم در بیانیه باشگاه صبای قم آمده است: به استحضار اذهان عمومی، رسانه‌ها و اهالی فوتبال و ورزش و در پاسخ به چاپ مطلبی در خبرگزاری فارس به نقل از عبدالله ویسی سرمربی تیم فوتبال پیکان با تیتر «استاندار قم افراد با لیاقت را انتخاب کند، قرارداد 30 میلیونی ارزش خوردن ندارد » در روز شنبه 20/3/1390 و درج اخباری بدون پایه و اساس بدین ‌وسیله پاسخ مطلب یاد شده برای اطلاع‌رسانی به منظور تنویر افکار عمومی ارائه می‌شود.

1- در خصوص این اتهام ایشان که ابراز داشته‌اند « آقایان مدیر در صبا قرارداد دو ساله من را پنهانی و از ترس یک ساله کردند» اشاره می‌شود که مدت قرارداد آقای ویسی در سال گذشته با تیم صبای قم طبق قرارداد شماره 45/1/361 مورخ 1/3/1390 که در هیئت فوتبال استان به ثبت رسیده و اثر انگشت ایشان نیز در آن موجود است دو فصل از تاریخ 1/3/1390 تا پایان فصل 1392 می‌باشد، بنابراین، این حق بر باشگاه صبای قم وجود دارد که از طریق مراجع ذی‌ربط از جمله فدراسیون فوتبال و اتهامی که ایشان به مدیران باشگاه نسبت داده‌اند که قرارداد ایشان را پنهانی یک ساله کرده‌اند پیگیری کرده و از ادامه کار ایشان در فصل جاری جلوگیری کند.

2- در پاسخ به این مطلب ناصحیح که کل قرارداد بازیکنان صبا یک میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است، باید اذعان نمود که در فصل گذشته ( 91-90 ) باشگاه صبای قم دارای 27 بازیکن بوده است که مجموع قراردادهای آنان بالغ بر 3 میلیارد و 200 میلیون تومان است، بنابراین، این ادعا کاملا کذب محض است و از فردی که ادعای سالم کار کردن و دروغ نگفتن دارد، وارونه جلوه دادن حقایق به مردم کار ناصوابی است که می‌تواند عواقب ناگواری برای ایشان در آینده داشته باشد.

3-  در پاسخ به این موضوع که ایشان ابراز داشته‌اند که «آقایان صبای قم، آقای استاندار قرارداد 30 میلیونی بازیکنی که به نان شب محتاج است خوردن ندارد» باید عنوان کرد که در باشگاه صبای قم طی سال‌های گذشته همواره تلاش مدیریت بر این بوده است که تعهدات تمامی بازیکنان و عوامل اولا به‌طور کامل و ثانیا در زمان مقرر پرداخت شود.

این اتفاق در فصل گذشته نیز صورت پذیرفته است و تمام بازیکنان فصل قبل باشگاه صبا که در حال حاضر عضویت باشگاه را دارند با آنان تسویه شده است.

البته عقب افتادن دستمزد بازیکنان در شرایط کنونی از سوی باشگاه‌ها در کشور مختص به صبا نبوده و نخواهد بود، با این حال دلیل عقب افتادن چک‌های باشگاه صبای قم مسافرت کاری رئیس هیئت مدیره صبا و صاحب امضاء اصلی بوده است که تلاقی با این ایام داشته است و طرح این موضوع بسیار ساده‌لوحانه است که پول بازیکن یا بازیکنانی از سوی افراد دیگر قابل خوردن باشد.

از سوی دیگر باید عنوان کرد که بازیکنانی که در کشور ما سالانه 30 میلیون تومان قراردادشان است یعنی متوسط روزانه 83 هزار تومان دستمزد دریافت می‌کنند بنابراین طرح این مطلب که بازیکن 30 میلیونی محتاج نان شب است جز عوام‌فریبی و دروغ‌پردازی چیز دیگری نخواهد بود، لذا بیان این مطلب نه تنها حقیقت ندارد بلکه ظلم به همین بازیکنان است.

4- در پاسخ به مطلبی که ایشان اشاره داشتند « دو روز به استاندار قم فرصت می‌دهم تا چک‌های پاس نشده را پاس کند وگرنه مجبور می‌شوم صحبت‌هایی کنم که استاندار قم زیر سئوال برود»، ابتدا باید عنوان کرد که استاندار محترم استان قم هیچگونه دخالتی در پرداخت‌های باشگاه صبای قم ندارد و ایشان به عنوان رئیس مجمع عمومی باشگاه مدیریت کلان و راهبردی بر باشگاه دارند و نحوه و شرایط پرداخت چک‌های بازیکنان با مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره باشگاه است که یقینا چک‌های بازیکنان به‌ جز چک‌های آقای ویسی با رفع موانع به فوریت پرداخته خواهد شد تا ایشان مجبور بشوند مطالب خود را بیان کنند.

5- همچنین در خصوص این ادعا که ایشان اعلام کرده‌اند که « به ما می‌گویند از پاس نشدن چک‌ها به کسی چیزی نگویید» این مطلب نیز دروغ محض است و هیچ‌یک از مسئولان باشگاه این حرف را تایید نمی‌کنند و صرفا به بازیکنان یادآوری شده است که چند روزی برای پاس شدن چک‌های خود صبر کنند، لذا طرح آن در رسانه‌ها بدین شکل از اساس وجاهت ندارد.

6- در مورد اینکه «قرار بود باشگاه صبا بعد از آسیایی شدن به‌عنوان پاداش به تیم پژو پارس دهند» اعلام می‌شود در جلسه هیئت مدیره باشگاه صبای قم اواسط مسابقات جام حذفی به آقای ویسی اعلام شد که در صورت قهرمانی به هر یک از افراد تیم یک خودرو پژو پاداش خواهد داد که برداشت ایشان از پاداش قهرمانی کسب سهمیه آسیا است.

بنابراین طرح مسائل بدین شکل و خارج از واقعیت به هیچ وجه کار شایسته‌ای نیست و تمام اعضا و هیئت مدیره باشگاه بر این مطلب صحه می‌گذارند.

7- در خصوص خالی کردن حساب باشگاه نیز این یک مطلب کاملا خلاف واقع بوده که چگونه امکان دارد باشگاهی که پولی در حساب ندارد حسابش را خالی کند، ضمن اینکه نزدیک به یک هفته است که رئیس هیئت مدیره باشگاه صبای قم که صاحب امضاء حساب باشگاه است در کشور حضور ندارد، لذا عنوان اینگونه امور در اذهان عمومی جز تخریب هدف دیگری نداشته است.

در پایان یادآور می‌شود باشگاه صبای قم با هدف ارتقای سلامت در روند باشگاه‌داری در فوتبال و ورزش کشور حضور یافته و با این رویکرد مجدانه به‌ دنبال احیاء تفکر سالم‌سازی و به‌وجود آوردن محیطی پاک و امن در فوتبال حضور خواهد داشت و به‌کارگیری مدیران بومی و نیز سرمربی جوان چون آقای گل‌محمدی در راستای همین تفکر و ایده بوده است. به آقای ویسی متذکر می‌شویم که در گفتار و اعمال خود پا را فراتر از حد و اندازه خود نگذارند و مرز و حدود خود را در فوتبال و عرصه‌های اجتماعی بیشتر بشناسند و از رسانه‌های محترم نیز این تقاضا وجود دارد که در نوشتار و بیان مطالب دامن به شایعات و بیان مطالب مربیانی که صرفا از روی احساسات و به‌دور از حقایق می‌پردازند نزنند. البته این حق بر باشگاه وجود دارد که اتهامات وارده را از طریق مراجع قضایی و قانونی کشور دنبال کند.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول