اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران:

صنعت توریسم باید از شیوه سنتی خارج شود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران بر خروج توریسم از شیوه سنتی و تبدیل شدن این فرصت به یک صنعت درآمد‌زا تاکید کرد.

صنعت توریسم باید از شیوه سنتی خارج شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شمس اردکانی ظهر امروز در سمینار اقتصاد توریسم و ظرفیت‌های استان اردبیل اظهار داشت: صنعت توریسم متعلق به بخش خصوصی است و بخش خصوصی در سال تولید ملی می‌تواند با همت مضاعف ضمن شناسایی و معرفی ظرفیت‌های این صنعت گرانبها به توسعه شایسته آن اقدام کند و این صنعت را از شیوه سنتی نجات داده و با سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی زمینه را برای رشد و بهینه شدن وضعیت موجود فراهم کند.

وی اهمیت سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانی را یادآور شد و با اشاره به نقش اتاق‌ها در توسعه و پیشرفت استان‌ها گفت: ایجاد امکانات زیربنایی یکی از مسایل مهم در صنعت توریسم است که متاسفانه در استان اردبیل عدم تخصیص بهینه اعتبارات و نبود توجه جدی به مقوله توریسم سبب شده زیرساخت‌های لازم برای توسعه این صنعت در استان فراهم نشود.

وی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و توجه بخش دولتی را به صنعت توریسم مورد تاکید قرار داد و گفت: تخصیص منابع، تغییر نگرش به این صنعت، خلق مزیت‌های نسبی و استفاده از مزیت‌های جغرافیایی و توسعه آنها ضمن توسعه استان می‌تواند در ایجاد اشتغال پایدار و مولد نیز نقش اساسی داشته باشد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه صنعت گردشگری با توجه به ظرفیت‌های استثنایی در استان می‌تواند محور اصلی توسعه استان اردبیل باشد، افزود: برنامه‌ریزی برای جذب توریست، تدوین مبنای اقتصادی با محوریت صنعت توریسم، تخصیص اعتبارات لازم برای تامین زیرساخت‌ها، ارائه خدمات شایسته به گردشگران، آموزش کارکنان و فعالان عرصه توریسم در استان، ایجاد مدرسه هتل‌داری، برگزاری همایش‌های اقتصادی ـ تجاری، خروج توریسم از حالت فصلی، ایجاد شبکه اینترنتی هتلینگ مناسب و بین‌المللی، شناخت ظرفیت‌های استان و توسعه آنها از جمله مواردی است که توجه و عملی کردن آنها می‌تواند ظرفیت‌های بالقوه و مزیت‌های بومی گردشگری را در استان به بالفعل تبدیل کند و زمینه را برای جذب میلیون‌ها توریست به استان فراهم کند.

اردکانی با بیان اینکه توسعه صنعت توریسم موجب توسعه بخش‌های دیگر اقتصادی نیز خواهد شد تصریح کرد: فراهم کردن پیش نیازها و بسترسازی و ایجاد امکانات برای صنعت گردشگری مقدمه‌ای برای توسعه سایر بخش‌های اقتصادی استان محسوب می‌شود بنابراین تخصص بهینه اعتبارات برای این مقوله امری حیاتی برای ارتقای وضعیت موجود استان و گام نهادن به توسعه استان محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به پیشینه و تمدن درخشان اردبیل در دوران صفویه، تلاش فرهنگی برای تبلیغ و معرفی استان را ضروری ‌خواند.

این مسئول بیان داشت: ارتقای اطلاعات عمومی گردشگرها و مردم نسبت به تاریخ و تمدن و میراث صفویه، راه انداختن نمایشگاههای دائمی برای معرفی ظرفیت‌های توریستی ضمن افزایش در جذب توریست می‌تواند سرمایه‌گذاری زیادی را برای این بخش جذب کند.

وی جذب گردشگر داخلی را مقدمه‌ای برای جذب گردشگر خارجی خواند و ابراز داشت: اگر بتوانیم در جذب و نگهداری و راضی نگه‌داشتن توریسم داخلی موفق عمل کنیم مطمئناً زمینه برای جذب توریست خارجی در کشور و استان فراهم خواهد شد.

نایب رئیس اتاق اردبیل نیز در این سمینار با اشاره به اینکه اتاق اردبیل مقوله آموزش را در بخش‌های مختلف اقتصادی در اولویت کاری و برنامه‌های خود قرار داده است، اظهار داشت: نقش آموزش در توسعه جامعه و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و امکانات بر هیچ کس پوشیده نیست و اتاق اردبیل در برنامه‌ها و فعالیت‌های خود همواره به مقوله آموزش توجه جدی داشته است.

بهروز پورسلیمان با اشاره به فعالیت‌های کمیسیون‌های تخصصی اتاق اردبیل در سطح استانی و ملی گفت: کمیسیون‌های تخصصی اتاق اردبیل که در بخش‌های مختلف اقتصادی از سال گذشته راه‌اندازی شده توانسته است در این مدت کوتاه عملکرد و کارنامه بسیار مثبتی از خود ارائه دهد و بسیاری از خلأهای موجود در فعالیت‌های اقتصادی را پر کند.

وی به ارتباط بسیار نزدیک و تنگاتنگ اتاق اردبیل از طریق کمیسیون‌های تخصصی با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقی اشاره کرد و افزود: اتاق اردبیل برای تحقق اهداف و وظایف خود کاملاً نگاه علمی دارد و بر این اساس با تشکیل کمیسیون‌ها این موضوع مهم را عملیاتی کرده  به طوری که حضور اساتید و صاحب‌نظران برجسته دانشگاهی در این کمیسیونها موید این مطلب است.   

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول