اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی و صنایع‌دستی همدان:

هنرمند سفالگر همدانی جزو صنعتگران برتر کشور شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: هنرمند همدانی که با وجود کهولت سن هنوز سفالگری می‌کند، جزو صنعتگران برتر کشور معرفی شد.

هنرمند سفالگر همدانی جزو صنعتگران برتر کشور شد

اسدالله بیات امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه همایش ملی صنایع‌دستی همه ساله با تجلیل از صنعتگران نمونه صنایع‌‌دستی برگزار می‌شود، افزود: در این همایش که همزمان با روز جهانی صنایع‌دستی در 20 خردادماه برگزار شد، از حاج عسگر عسگری پیشکسوت سفال و سرامیک همدان با بیش از 10 سال سابقه کاری تجلیل شد.

وی تصریح کرد: این هنرمند همدانی با وجود کهولت سن هنوز هم در حال تولید سفال و سرامیک است و کارگاه این هنرمند به لحاظ سنتی بودن نیز ثبت ملی شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌‌دستی و گردشگری استان همدان ابراز داشت: این هنرمند که سالیان سال است در عرصه سفال و سرامیک فعالیت می‌کند، در این همایش در بین صنعتگران نمونه کشور معرفی شد.

بیات در ادامه از برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در این همایش خبر داد و گفت: در این نمایشگاه همدان با 28 غرفه صنایع‌دستی شامل سفال و سرامیک، سفال کتیبه، ملیله‌دوزی، قلمزنی روی مس، مبلمان منبت، معرق چوب، قاب‌سازی، نقاشی روی شیشه، مصنوعات چرمی و چرم، نقاشی روی سفال، آئینه‌دوزی و... حضور داشت.

وی خاطرنشان کرد: سفالگری، سراجی سنتی، مبلمان منبت، سنگ‌های قیمتی، نازک‌‌کاری چوب، نقاشی روی شیشه، رودوزی سنتی، تذهیب و نگارگری و حلبی‌سازی، به صورت زنده (ورک‌شاپ) در این نمایشگاه ارائه شدند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان در پایان سخنانش ابراز داشت: در این نمایشگاه از همدان 19 هنرمند، ملایر چهار نفر، تویسرکان دو نفر، رزن دو نفر و از کبودراهنگ یک نفر حضور داشتند.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول