اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هنرمند سفالگر تبریزی:

صادرات انبوه سفال تبریز در گرو کم شدن هزینه‌های تولید است

خبرگزاری فارس: هنرمند و سفالگر تبریزی تاکید کرد: هزینه بالای تولید سفال تبریز از جمله هزینه تهیه گل(خاک) سفید در صادرات سفال تبریز نقش مهمی داشته و تولید انبوه و صادرات این آثار را محدود می‌کند.

صادرات انبوه سفال تبریز در گرو کم شدن هزینه‌های تولید است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدعلی سیدجعفری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به نحوه تهیه گل(خاک) سفید در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: خاک سفید در میان دیگر خاک‌ها از ارزش بالایی برخوردار بوده و قیمت تمام شده گل‌سفید به دلیل تهیه آن به روش سنتی برای هنرمندان بالا است.

وی خاطرنشان کرد: این هزینه در مراحل مختلف تهیه گل(خاک) افزایش یافته و هنرمندان را در بحث تولید انبوه دچار مشکل می‌کند.

سیدجعفری با تاکید بر پر رنگ‌تر بودن نقش حمایتی سازمان میراث فرهنگی استان نسبت به دیگر نهادهای دولتی تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با ارائه برخی راهکارها و حمایت‌ها برای کاهش هزینه تهیه گل سفالگران و تصرف انحصار تهیه گل‌سفید همچنین تهیه آن به شیوه صنعتی، هنرمندان را از نظر اقتصادی، اشتغالزایی و ساماندهی حمایت کند.

این هنرمند سفالگر با اشاره به جایگاه سفال تبریز در میان کشورهای مختلف جهان افزود: کشورهای شرجی دنیا همچون انگلستان و کشورهای همسایه آن از بهترین مشتریان سفال فیروزه‌ای آذربایجان هستند که با ساماندهی هنرمندان و اختصاص حوزه خاص برای صادرات، این هنر ناب و بومی در سایه حمایت‌ها می‌تواند در دنیا خوش بدرخشد.

سیدجعفری همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روند مدرن شدن هنر سفالگری گفت: سفال در تاریخ چند صد ساله خود با طرح‌ها و ابتکاراتی که در زمان خود بدیع بود، خوش درخشیده و به صورت کاربردی وارد زندگی مردم شده اما این هنر در عصر حاضر ضروری است با عصر خود همسو شده و به خوبی به نسل آینده عرضه شود.

وی، جشنواره‌ها و همایش‌های سفال را در راستای ورود هنر سفالگری به دنیای هنر مدرن اقدامی موثر دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه تبریز مهد تربیت هنرمندان حرفه‌ای در این عرصه به شمار می‌رود، شایسته است این جشنواره‌ها با حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تبریز نیز برگزار شود.

سیدعلی سید‌جعفری هنرمند و نقاش تبریزی که 18 سال در زمینه نقاشی فعالیت داشته به مدت دو سال است که وارد عرصه سفالگری شده و نقاشی روی سفال و حجم‌سازی محوریت رویکرد فعالیت‌های وی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول