اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد

شناسایی 11400 هنرمند صنایع دستی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از شناسایی 11 هزار و 400 هنرمند صنایع دستی در این استان خبر داد.

شناسایی 11400 هنرمند صنایع دستی گیلان

امید عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه برای تمام هنرمندان صنایع دستی گیلان کارت شناسایی صادر شده، اظهار داشت: تعداد 3 هزار و 500 نفر از هنرمندان به بیمه تامین اجتماعی معرفی شدند و یک‌‌هزار و 570 نفر زیر پوشش این سازمان قرار گرفتند.

وی بر ادامه روند بیمه هنرمندان صنایع دستی گیلان تاکید کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود شناسایی هنرمندان صنایع دستی گیلان از مرز 15 هزار نفر بگذرد.

عزیزی با اشاره به اختصاص 30 میلیارد ریال از مصوبات سفر هیئت دولت به گیلان برای ایجاد مشاغل خانگی، تصریح کرد: تاکنون بالغ بر 140 میلیارد ریال با سود چهار درصد به هنرمندان پرداخت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از فراخوان جذب سرمایه‌گذاران برای احداث بازارچه‌های صنایع دستی با ارائه تسهیلات فنی و بازرگانی خبر داد و عنوان کرد: محل عرضه صنایع دستی در گیلان وجود دارد و تورهای گردشگری بازدیدکنندگان را به بازارچه‌ها هدایت می‌کنند.

وی در ادامه به چهار منطقه نمونه گردشگری مصوب هیئت دولت در شفت اشاره کرد و گفت: تمام دستگاه‌ها باید هماهنگی لازم با میراث فرهنگی گیلان برای فراخوان جذب سرمایه‌گذار را انجام دهند.

عزیزی، امامزادگان ابراهیم (ع) و اسحاق (ع) را از مناطق زیارتی و گردشگری شفت نامید و خاطرنشان کرد: بالغ بر 3 هزار میلیون ریال برای راه دسترسی و جمع‌آوری آب‌های مناطق مذکور هزینه شده و این پروژه‌ها طبق برنامه‌زمانبندی شده تا یک ماه دیگر به اتمام می‌رسد.

* مسافر کاشانه‌های امامزاده ابراهیم (ع) ساماندهی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با تاکید بر ساماندهی مسافر کاشانه‌های امامزاده ابراهیم (ع)، یادآور شد: ساماندهی مسافر کاشانه‌ها با همکاری فرمانداری شفت و نیروی انتظامی صورت می‌گیرد و برای متقاضیان در چارچوب قوانین مجوز صادر می‌شود.

وی به نظارت دقیق پس از صدور مجوز از مسافر کاشانه‌ها اشاره کرد و ابراز داشت: ساخت سرویس‌های بهداشتی امامزاده اسحاق (ع) صد درصد انجام شده است.

عزیزی با اشاره به شناسایی یک‌هزار و 500 کارگاه خانگی صنایع دستی در شفت،گفت: 430 نفر از هنرمندان به بانک معرفی شدن و تا پایان ماه جاری یک میلیارد و 44 میلیون و 500 هزار تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

* گردشگری سلامت گیلان رونق می‌گیرد

این مسئول، گیلان را در زمینه گردشگری سلامت بی‌نظیر توصیف کرد و اذعان داشت: مناطق نمونه گردشگری شفت از جمله مناطقی است که آژانس مسافرتی داغستان در سفر به گیلان از آن بازدید می‌کند.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول