اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای پاسخ‌گویی به سؤال‌های شرعی توریست‌ها

مرکز تخصصی زبان در مسجد امام(ره) اصفهان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: ایجاد یک مرکز تخصصی زبان در مسجد امام(ره) برای پاسخ‌گویی به توریست‌هایی که به اصفهان می‌آیند در دستور کار این اداره قرار دارد.

مرکز تخصصی زبان در مسجد امام(ره) اصفهان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام حسین اژدری ظهر امروز در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: تمام فعالیت‌های مجموعه اوقاف و امور خیریه زیر نظر رهبر معظم انقلاب صورت می‌گیرد و نیرو‌های فعال در این مجموعه به عنوان سربازان نظام و انقلاب هستند.

وی به برگزاری طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه موجود در سطح استان اشاره کرد و افزود: این طرح در تابستان جاری به منظور جذب نسل جوان و نوجوانان موجود در جامعه در سطح بقاع متبرکه موجود در پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه طرح نشاط معنوی از حدود سه سال گذشته در امام‌زاده‌های اصفهان اجرا شده است، تصریح کرد: با برگزاری این طرح در سطح استان نسل جوان با بقاع متبرکه و ظرفیت‌های موجود در این اماکن آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بسیاری در سطح بقاع متبرکه وجود دارد که با توجه به تهاجم فرهنگی این ظرفیت‌ها باید در اوقات فراغت به نسل جوان جامعه شناسانده شود، ادامه داد: نماد تهاجم‌های فرهنگی در بسیاری از مدها است و در میان دانش‌آموزان قابل مشاهده بوده و عدم آشنایی جوانان با معارف دین سبب افزایش این تهاجم‌ها شده است.

اژدری با اشاره به اینکه 702 امام‌زاده در سطح استان وجود دارد، تاکید کرد: تابستان جاری طرح نشاط معنوی در 200 امام‌زاده موجود در سطح استان اصفهان برای نوجوانان در سنین هشت تا 18 سال اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام افراد برای حضور در این طرح از 16 خردادماه جاری در سراسر استان آغاز شده است و تا سوم تیرماه جاری نیز ادامه دارد، اضافه کرد: برنامه طرح نشاط معنوی نیز از 10 تیرماه جاری در سراسر استان آغاز می‌شود و این برنامه تا 25 مردادماه جاری در میان متقاضیان شرکت در طرح نشاط معنوی ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیان داشت: دوره‌های این طرح در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه و در سه برنامه تربیتی، ورزشی و اردویی در میان متقاضیان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رو‌خوانی قرآن کریم، برگزاری اردو‌های معرفتی و برگزاری برنامه‌های عقیدتی و اعتقادی در راستای آشنایی دانش‌آموزان با برنامه‌های معرفتی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این طرح است، اظهار داشت: برخی از امام‌زاده‌های موجود در استان نیز از ظرفیت لازم به منظور اجرای این طرح به صورت کامل برخوردار نیستند که اوقاف اصفهان اردو‌های یک روزه را در این امام‌زاده‌ها برگزار می‌کند.

اژدری با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود 9 هزار و 500 نفر شامل 5 هزار و 500 نفر پسر و 4 هزار نفر دختر در سطح استان در این طرح حضور یافته‌اند، ادامه داد: برگزاری طرح‌های نشاط معنوی در امام‌زاده‌ها به تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کمک می‌کند و تمام ابعاد مورد نیاز در راستای تبدیل امام‌زاده‌ها به قطب فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: برخی از امام‌زاده‌های موجود در سطح استان از ظرفیت‌های بسیاری در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی برخوردار هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه برخی از دانش‌آموزانی که در این طرح شرکت می‌کنند پس از پایان دوره برای آنها کارت افتخاری خادم امام‌زاده‌ها صادر می‌شود، افزود: سال گذشته در جذب خادم افتخاری برای امام‌زاده‌ها مقام نخست را در سطح کشور کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه خادمان افتخاری برای حضور خود در امام‌زاده‌ها هیچ هزینه‌ای را دریافت نمی‌کنند، تاکید کرد: عدم وجود مسائل دینی و معرفتی در میان دانش‌آموزان یکی از مهم‌ترین فقدان‌های موجود در جامعه امروز است.

اژدری با اشاره به برگزاری طرح خیمه‌های معرفتی در برخی از امام‌زاده‌های موجود در سطح استان اضافه کرد: این طرح در ایام نوروز جاری در برخی از امام‌زاده‌های اصفهان اجرا شده است و در تابستان جاری نیز این طرح در برخی از امام‌زاده‌های استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه ارائه مشاوره در زمینه‌های مختلف در برخی از امام‌زاده‌های اصفهان از دیگر برنامه‌های این اداره است، تاکید کرد: ایجاد یک مرکز تخصصی زبان در مسجد امام(ره) برای پاسخ‌گویی به سؤال‌های شرعی توریست‌هایی که به اصفهان می‌آیند در دستور کار این اداره قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه متولی خاصی برای مسائل قرآنی وجود ندارد، ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه به برگزاری مسابقات قرآن کریم در میان متقاضیان می‌پردازد و هفته آتی به عنوان آغاز زمان مسابقات بین‌المللی قرآن اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 70 کشور برای حضور در این مسابقه‌ها آمادگی خود را اعلام کرده‌اند، بیان داشت: این مسابقه‌ها در برج میلاد تهران برگزار می‌شود و سالن‌های موجود در برج میلاد یک بسته کامل برای برگزاری این مسابقات است.

اژدری با بیان اینکه اوقاف متولی ارائه مدرک کارشناسی به حافظان قرآن است، افزود: اوقاف و امور خیریه متولی مساجد نیز است و براساس قانون تمام مساجد موقوفه است و متولی موقوفات نیز اوقاف و امور خیریه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه اما این سؤال مطرح است که چرا 260 میلیارد تومان از بودجه مساجد باید به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص داده شود، بیان داشت: در حال حاضر بودجه فرهنگی حذف شده و این بودجه به وزارت ارشاد اختصاص یافته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 2 هزار تقاضا برای کمک به مساجد وجود دارد، گفت: اما تا زمانی که بودجه‌ای به مساجد اختصاص نیابد اوقاف و امور خیریه نمی‌تواند به مساجد کمک کند.

وی با اشاره به اینکه پیشانی نوشت وضعیت اوقاف و امور خیریه قرآن کریم است، اظهار داشت: دولت باید بودجه قرآن را تصویب کند و در صورت اختصاص بودجه کافی به برنامه‌های فرهنگی اوقاف آمادگی دارد مسابقه‌های قرآنی را در بهترین سطح در میان متقاضیان برگزار کند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول