اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس هیئت کوهنوردی کاشان مطرح کرد

به‌کارگیری فلزیاب برای یافتن جسد کوهنورد کاشانی

خبرگزاری فارس: نایب رئیس هیئت کوهنوردی کاشان گفت: برای یافتن جسد کوهنورد کاشانی در کوه کرکس، نیاز به دستگاه فلزیاب است.

به‌کارگیری فلزیاب برای یافتن جسد کوهنورد کاشانی

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان مصطفی کردمیل صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برخی از دستگاه‌های شهرستان کاشان دارای دستگاه فلزیاب هستند که چنانچه این دستگاه در اختیار هیئت کوهنوردی شهرستان کاشان گذاشته شود امکان پیدا کردن جسد مرحوم بهادری وجود دارد.

وی افزود: جمعه گذشته نیز تلاش اعضای هیئت کوهنوردی شهرستان کاشان برای پیدا کردن جسد مرحوم بهادری به دلیل ارتفاع چهار متری برف در منطقه بی‌نتیجه ماند.

نایب رئیس هیئت کوهنوردی کاشان بیان داشت: بیش از 10 آبشار خطرناک در مسیر اوره به قله کرکس وجود دارد که به دلیل ذوب شدن برف‌ها وضعیت خطرناکی را ایجاد کرده به حدی که عبور از این محل برای افراد مبتدی خطرناک و غیرممکن است، اما اعضای هیئت کوهنوردی با وجود خطرات پیش رو، جستجوی خود تا یافتن جسد مرحوم بهادری را ادامه می‌دهند. 

وی خاطرنشان کرد: در جستجوهای انجام شده بیش از 50 گودال به عمق سه متر در برف حفر شده است و میله سونداژ 2 متر و نیمی نیز به سنگ نرسیده است.

به گفته وی، بیابانی از یخ و برف در محل سقوط است که زیر آن آب به سرعت حرکت می‌کند و هر لحظه امکان خالی شدن  زیر پا و فرورفتن داخل برف وجود دارد. 

کردمیل عنوان کرد: اکنون خانواده مرحوم بهادری انتظار دارند مسئولان شهرستان هر امکاناتی در اختیار دارند از آن برای جستجوی جسد بهادری به کار گیرند.

فرماندار کاشان نیز در این خصوص به خبرنگاران گفت: برای استفاده از دستگاه فلزیاب از هلال احمر کاشان کمک خواسته شد، اما کارشناسان هلال احمر معتقدند به دلیل آلوده بودن منطقه به فلزهای رها شده در کوه از جمله قوطی‌های کمپوت، کنسرو و مواردی از این دست دستگاه فلزیاب جوابگوی نیاز ما برای پیدا کردن جسد مرحوم بهادری نیست.

علیرضا جوادی یادآور شد: بنابر اعلام کارشناسان، هنگام سقوط، کوله پشتی بهادری از او جدا شده و بنابراین انتقال دستگاه فلزیاب به منطقه جوابگو نیست. 

10 کوهنورد کاشانی بهمن‌ماه سال گذشته که قصد صعود به قله 3 هزار و 700 متری یال اوره را داشتند در ارتفاعات ناپدید شدند که پنج نفر آنان با تلاش امدادگران نجات یافتند و پنج نفر نیز در زیر انبوهی از برف جان خود را از دست دادند.

از پنج نفر جان باخته این حادثه اجساد چهار نفر به نام‌های مهدی صباغی، ابراهیم علیجان‌زاده، مهدی احمدیان و حسین تمنایی توسط گروه‌های کوهنوردی، تجسس، امداد و نجات پیدا شد، اما جسد علی بهادری با وجود تلاش بسیاری که از سوی هیئت کوهنوردی شهرستان کاشان انجام شده همچنان در زیر برف‌های رشته کوه کرکس باقی مانده است. 

انتهای پیام/ن20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول