اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته پزشکی فدراسیون کوهنوردی:

کوهنوردی گسترده‌ترین رشته ورزشی کشور است

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته پزشکی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: رشته کوهنوردی گسترده‌ترین گروه سنی اجتماعی را در بین رشته‌های ورزشی از آن خود کرده است.

کوهنوردی گسترده‌ترین رشته ورزشی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، جلال‌الدین شاهبازی در حاشیه همایش پیش‌بیمارستانی در مصدومیت‌های کوهنوردی و طبیعت‌گردی که با همکاری گروه کوهنوردی سازمان صدا و سیما و در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: هیئت کوهنوردی استان اصفهان در مقوله آموزشی برنامه‌ریزی‌های موفقی داشته است.

وی در مورد اهمیت برگزاری این همایش با بیان اینکه امکان مواجهه انسان با خطر در هر لحظه وجود دارد، تأکید کرد: مقوله خطر حتی در زمان خواب نیز امکان‌پذیر است.

مسئول کمیته پزشکی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی تأکید کرد: موضوع مهم‌تر از خطر دسترسی به امر امداد و نجات است.

وی با اشاره به اینکه مقوله امداد و نجات در حوزه‌های شهری به صورت آسان‌تری در دسترس افراد قرار می‌گیرد، تصریح کرد: به طور حتم توجه به آموخته‌‌های علم پزشکی در اماکنی مانند کوه و طبیعت که از امکانات امدادی کم‌تری برخوردار است، بیش‌تر نمود پیدا می‌کند.

شاهبازی اظهار داشت: از نظر علمی هر مکانی که بیش از یک ساعت از مرکز درمانی فاصله داشته باشد به "دوردست‌ها" تعبیر می‌شود.

وی اشاره‌ای به حضور دکتر برونو دورر در اصفهان کرد و گفت: با توجه به حضور ایشان در هشتمین کنگره پزشکی و ورزشی فرصت مناسبی نیز برای برپایی یک کارگاه اختصاصی کوهنوردی به وجود آمد.

مسئول کمیته پزشکی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در مورد امکانات دولتی برای رشته کوهنوردی تأکید کرد: وزارت ورزش از جمله وزارتخانه‌هایی است که در مورد برآورده کردن توقعات اصحابش در سکوی عقب‌تری قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: البته مسئولان ورزشی کشور علاقه خاصی به رشته کوهنوردی دارند که این علاقه باید در انجام کارهای کارشناسی شده و عملی نمود پیدا کند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول