اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت کوهنوردی قزوین خبر داد

برپایی همایش کوهنوردی شمال غرب کشور در قزوین

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت کوهنوردی استان قزوین از برپایی همایش کوهنوردی شمال غرب کشور در قزوین خبر داد.

برپایی همایش کوهنوردی شمال غرب کشور در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، امشب مراسم تجلیل از قهرمانان، پیشکسوتان، رؤسای هیئت‌های کوهنوردی شهرستان‌های استان قزوین و کارگروه‌های هیئت کوهنوردی استان قزوین با حضور مدیرکل سازمان فرهنگی و ورزشی و معاون اداره‌کل ورزش و جوانان قزوین در قزوین برگزار شد.

اسماعیل قبادی دقایقی پیش در حاشیه این مراسم به خبرنگار فارس گفت: یکم تیرماه به مناسبت سالگرد رحلت سید آزادگان علی‌اکبر ابوترابی کوهنوردان استان قزوین به همراه کوهنوردان استان‌های شمال غرب کشور به قله خشچال منطقه باراجین شهر قزوین صعود می‌کنند.

وی ادامه داد: در این همایش 90 شرکت‌کننده کوهنورد پیش‌بینی شده است که 60 کوهنورد از استان قزوین و 30 کوهنورد به عنوان میهمان از دیگر استان‌های شمال غرب کشور در همایش کوهنوردی سید آزادگان ابوترابی حضور دارند.

قبادی اضافه کرد: این همایش هر ساله برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره سید آزادگان علی‌اکبر ابوترابی در قزوین برگزار می‌شود و امسال نیز هیئت کوهنوردی استان قزوین تصمیم دارد بر اساس گذشته این راه را ادامه دهد.

دبیر هیئت کوهنوردی استان قزوین پیرامون هدف از برگزاری همایش تجلیل از جامعه کوهنوردی استان قزوین اظهار کرد: با همت و یاری جامعه کوهنوردی استان قزوین، هیئت کوهنوردی این استان سال گذشته جزو هیئت‌های برتر ورزشی شد و به همین دلیل از قهرمانان، پیشکسوتان، رؤسای هیئت‌های کوهنوردی شهرستان‌های استان قزوین و کارگروه‌های هیئت کوهنوردی قزوین تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

قبادی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی هیئت کوهنوردی استان قزوین از نیمه دوم‌خرداد ماه آغاز می‌شود، عنوان کرد: هیئت کوهنوردی استان قزوین برنامه‌هایی را در زمینه‌های فرهنگی آماده‌سازی کرده است که از نیمه دوم‌خرداد آغاز می‌شود.

این مقام ورزشی پیمودن مسیر پیچه‌بن به تنکابن را از دیگر برنامه‌های هیئت کوهنوردی استان قزوین برشمرد و بیان کرد: گروهی از کوهنوردان قزوینی در تیر ماه سال جاری مسیر پیچه‌بن و تنکابن را به صورت پیاده می‌پیمایند.

دبیر هیئت کوهنوردی استان قزوین تأکید کرد: با گرم شدن هوا فعالیت کوهنوردان افزایش می‌یابد و متقابلا صعودها نیز بیشتر می‌شود.

وی فرشاد میزوجی را تنها ملی‌پوش کوهنورد استان قزوین معرفی کرد و افزود: فرشاد میزوجی از استان قزوین در بخش سنگ‌نوردی عضو تیم ملی کشور است و در تیر ماه همراه با 11 سنگ‌نورد دیگر برای صعود به دیواره ترانگو به کشور پاکستان اعزام می‌شود.

این مقام ورزشی خاطرنشان کرد: فرشاد میزوجی در تمرینات تیم ملی سنگنوردی کشور قابل قبول ظاهر شده و از سنگ‌نوردان برتر استان قزوین است.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول