اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 280 کوهنورد صورت گرفت

صعود اعضای کانون کوهنوردان کردستان به قله چهل‌چشمه

خبرگزاری فارس: اعضای کانون کوهنوردی استان کردستان به همراه کوهنوردانی از استان‌های گیلان و تهران به کوه چهل‌چشمه دیواندره صعود کردند.

صعود اعضای کانون کوهنوردان کردستان به قله چهل‌چشمه

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج در این کوهپیمایی دو روزه 280 نفر از اعضای کانون کوهنوردان کردستان و کوهنوردانی از استان‌های گیلان و تهران حضور داشتند.

سرپرست کانون کوهنوردی کردستان خاطرنشان کرد: این برنامه با هدف ترویج و توسعه ورزش کوهنوردی و اعلام حمایت از کودکان سرطانی محک صورت گرفت.

صلاح حقیقیان گرامیداشت سالگرد صعود حمید دهقان به اورست را یکی دیگر از اهداف برگزاری صعود کوهنوردان عضو کانون کردستان به قله چهل‌چشمه دیواندره عنوان کرد.

به گفته سرپرست کانون کوهنوردی کردستان، در این برنامه علاوه بر حمید دهقان، عارف گرانمایه نخستین کوهنورد ایرانی که موفق به فتح جبهه شمالی اورست شد، کوهنوردان را همراهی کردند.

وی با اشاره به آغاز فعالیت کانون کوهنوردی کردستان از سال 82، تصریح کرد: این کانون در این چند سال چندین قلل مرتفع برون مرزی و داخلی کشور را فتح کرده‌اند.

حقیقیان آموزش در تمامی مقاطع را مهم‌ترین برنامه کانون کوهنوردان استان کردستان خواند و گفت: این کانون آمادگی لازم برای آموزش کوهنوردان در رشته‌های یخ و برف، پاراگرایدر، کوهنوردی، کوهپیمایی، سنگنوردی و غارنوردی را دارد.

وی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی درخواست کرد تا در صورت نیاز به دفتر کانون مراجعه و برای بهره‌مندی از آموزش‌های مرتبط با کوهنوردی زیر نظر مربیان رسمی و مجرب ثبت‌نام نمایند.

سرپرست کانون کوهنوردی کردستان در پایان از شهرداری دیواندره، مدیرکل تربیت بدنی کردستان، مدیرکل امور اجتماعی استانداری و هلال احمر استان به خاطر همکاری آنان در برگزاری صعود کوهنوردان به چهل‌چشمه دیواندره قدردانی کرد.

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول