اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سنندج خبر داد

اجرای 458 طرح جدید کشاورزی در سنندج

خبرگزاری فارس: فرماندار سنندج از اجرای 458 طرح جدید کشاورزی در این شهرستان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح‌ها برای 639 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

اجرای 458 طرح جدید کشاورزی در سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ولی‌الله میرزایی‌اصل ظهر امروز در پنجمین جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی این شهرستان از اجرای 458 طرح جدید کشاورزی در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: به منظور اجرای این تعداد طرح که در حال حاضر به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند بیش از 167  میلیارد ریال تسهیلات موردنیاز است.

به گفته وی، اجرا و بهره‌برداری از این طرح‌ها موجب ایجاد و یا تثبیت اشتغال 639  نفر را فراهم می‌کند.

فرماندار سنندج افزود: اجرای 592 طرح کشاورزی دیگر نیز با اعتبار بالغ بر 322 میلیارد ریال و اشتغالزایی یک‌هزار و 126 شغل در این شهرستان در جلسه قبلی کارگروه توسعه بخش کشاورزی به تصویب رسید که امیدواریم اجرا و بهره‌برداری آنها زمینه‌ساز توسعه بیش از پیش این شهرستان شود.

میرزایی‌اصل بر لزوم کار کارشناسی و تسریع در پاسخ به استعلام‌های متقاضیان تاکید کرد و گفت: هدف از اجرای طرح‌های توسعه کشاورزی استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود، بهره‌گیری از الگوهای کشت مدرن و مقرون به صرفه، ایجاد اشتغال با اولویت فارغ‌التحصیلان بیکار و بومی و در نهایت ارتقاء تولید است.

به گفته وی، با مطالعات انجام شده، 49 هکتار از اراضی روستای چناره شناسایی شده است که مراحل اداری در خصوص تامین آب و واگذاری زمین به تعاونی روستا در حال انجام است.

فرماندار شهرستان سنندج خاطرنشان کرد: میزان تسهیلات موردنیاز برای اجرای این طرح‌ها بیش از 3 میلیارد ریال با اشتغالزایی 17 نفر خواهد بود.

وی تصریح کرد: به منظور اجرای طرح‌های توسعه بخش کشاورزی در استان کردستان مبلغ 2 هزار 324 میلیارد ریال اختصاص یافته است که در قالب تسهیلات بانکی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

میرزایی افزود: کارگروه توسعه بخش کشاورزی با راهبرد شناسایی ظرفیت‌‌های کشاورزی سعی دارد منابع ملی و نیروی انسانی را در مسیری هدایت کند که در راستای منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در بخش کشاورزی شهرستان سنندج است.

فرماندار سنندج در پایان اضافه کرد: در حال حاضر 55 هزار هکتار اراضی زراعی و بیش از 11 هزار هکتار اراضی باغی در شهرستان سنندج موجود است که با شناسایی اراضی ملی مستعد که تاکنون بلااستفاده مانده است، با تامین آب و تشکیل تعاونی‌های باغی و تولیدی می‌توان زمینه اشتغال و تولید بیشتر را در این بخش فراهم کرد.

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول