اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در روز نخست بیست ‌و پنجمین جشنواره فیلم‌ کودک؛

پروانه‌های جشنواره بر قبور شهدا بوسه زدند

خبرگزاری فارس: در روز نخست بیست ‌و پنجمین جشنواره فیلم‌ کودک و نوجوان، مسئولان برگزاری این جشنواره با حضور در گلستان شهدای اصفهان با آرمان والای شهیدان تجدید میثاق کردند.

پروانه‌های جشنواره بر قبور شهدا بوسه زدند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پیش از ظهر امروز سید احمد میرعلایی دبیر جشنواره به همراه سید مجتبی شهیدی مدیر اجرایی جشنواره و حبیب‌الله تحویل‌پور معاون فرهنگی شهرداری اصفهان به منظور تجدید میثاق با شهدای شهر اصفهان در گلستان شهدا حضور یافته و با گذاشتن شاخه‌های گل بر مزار شهدای گلگون کفن ایران و غبارروبی قبور شهیدان اصفهان را در بیست‌ و پنجمین جشنواره فیلم کودک سهیم کردند.
در روز نخست جشنواره فیلم‌ کودک با وجود اینکه تمامی مردم و عوامل درگیر برنامه‌های جشنواره هستند، مسئولان بر خود واجب دانسته تا برای کسب اجازه از شهدا نه تنها یاد و خاطره این شهدای بزرگوار را گرامی ‌دارند، بلکه در راستای اهداف این بزرگواران جشنواره را سوق ‌دهند.
میرعلایی، شهیدی، تحویل‌پور و دیگر مسئولان جشنواره کودک در حالی که شاخه‌های سفید گل را در دست داشتند به سمت مزار شهیدان اصفهان از جمله محمد حسن شهیدی، سردار جان‌نثاری، کلاهدوزان و دیگر شهیدان رفته و با ذکر فاتحه و شستشوی قبور با گلاب به این شجاعان و شیردلان جبهه جهاد و شهادت گفتند بسیارند کسانی که شجاعت، مردانگی و ایثار شما را سرلوحه کار خویش قرار دهند.
 
*‌ ما راه می‌رویم و عقب مانده‌ایم، شهیدان خوابیده و از ما جلوترند
اشک در چشمان میرعلایی حلقه زده بود در حالی که زمزمه می‌کرد، گفت: در این جا همه چیز به سرعت پیش می‌رود و ما عقب مانده‌ایم و این حس جا ماندن بسیار آزاردهنده است.
وی ادامه داد: با اینکه شبانه‌روز در تلاشم اما باز حس می‌کنم این شهیدان زرنگ‌ترین آدم‌ها روی زمین بودند و ما که راه می‌رویم عقبیم ولی آنها با اینکه اینجا خفته‌اند از ما جلوترند.
دبیر بیست‌ و پنجمین جشنواره فیلم کودک با اشاره به حدیث قدسی که خدا گفته خون‌بهای شهدا را خود می‌دهم، بیان داشت: ما باید مواظب رفتار خود باشیم که در برزخ شرمنده شهیدان نشویم و خود را از چشم آنها پنهان نکنیم.
وی با اشک و تعمق نگاه خود ثابت کرد که جا مانده‌ای است از شهیدانی که هدفشان معامله با خدا بود نه چیز دیگر.
 
*‌ اجازه از شهدا لازمه کار جشنواره کودک است
شهیدی امروز در گلستان شهدا گفت: به دلیل اینکه همیشه مدیون شهدا بوده و هستیم بر خود لازم دیدیم تا در روز نخست جشنواره برای تجدید با شهدا و پیمان با آنها بیاییم.
وی اجازه گرفتن از بزرگان را یک وظیفه اسلامی و انسانی دانست و تصریح کرد: بر خود لازم دیدیم تا برای کسب اجازه و آغاز به کار بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان که یک رویداد فرهنگی و هنری عظیم در سطح بین‌الملل است، به اینجا بیاییم.
مدیر اجرایی جشنواره کودک دیگر برنامه‌های جنبی را این‌گونه عنوان داشت: در مراسم افتتاحیه امروز تجلیل از شهید بهنام محمدی و فرزند شهید جان‌نثاری را در دستور کار خود داریم.
مسئولان پس از زیارت قبور شهدای اصفهان به منزل خانواده دانش‌آموز شهید مهرداد عزیزاللهی یکی از فرشتگان کوچک که در راستای حفظ و پاسداری از ایران جان خود را فدا کرد، رفتند.
در ادامه برنامه امروز با ورود به آسایشگاه جانبازان و معلولان شهید مطهری با صفی از دانش‌آموزان پاک و معصوم روبه‌رو می‌شدی که با در دست داشتن بادبادک‌های سبز، سفید، قرمز با مسئولان هم قدم شده و با دادن شاخه‌ گلی به جانبازان آنها را در جشنواره کودک خود سهیم کردند.
مسئولان جشنواره با در دست داشتن پرچم گنبد امام علی (ع) که امشب در مراسم افتتاحیه به اهتزاز در می‌آید، دل عاشقانی به ظاهر پر و بال شکسته و افتاده بر روی این تخت‌ها و صندلی‌های چرخدار را تا به نجف کشاندند، و با ملاقات تک‌تک تمامی جانبازان و معلولین جنگ از آنها تقاضای دعای خیر برای سربلندی ایران را در بیست ‌و پنجمین دوره جشنواره داشتند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول