اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان خبر داد

ساماندهی 172 گلزار شهدای گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان از ساماندهی 172 گلزار شهدای یک تا پنج شهید در این استان خبر داد.

ساماندهی 172 گلزار شهدای گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید عیسی صفوی صبح امروز در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت 3 با اشاره به فعالیت یک میلیون و 321 هزار و 883 نفر روز بسیج سازندگی در سال گذشته در گیلان اظهار کرد: 16 هزار و 723 نفر روز فعالیت در احیا و اصلاح باغ‌های مرکبات، تهیه شناسنامه مزارع و رکوردگیری شیر و اصلاح نژاد انجام شد.

وی پوشش انهار، سمپاشی بدن و مکان دام، بهبود کیفیت شیر، بهبود مدیریت استخر ماهی، نهال کاری و حفاظت فیزیکی را از فعالیت‌های بسیج سازندگی گیلان در بخش منابع طبیعی و کشاورزی عنوان کرد.

صفوی ایجاد راه روستایی خانه‌بند به طول 12.5 کیلومتر و ساخت مسکن محرومان را از فعالیت‌های بسیج سازندگی گیلان در بخش فنی و محرومیت‌زدایی برشمرد و تصریح کرد: سال گذشته 172 گلزار شهدای یک تا پنج شهید صد درصد ساماندهی شدند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان به فعالیت 49 هزار و 532 نفر روز در بخش فنی و محرومیت‌زدایی اشاره کرد و گفت: افتتاح گلزار شهدای ضیابر، احداث راه روستایی سه‌سار صومعه‌سرا به طول 1.6 کیلومتر، زیرسازی راه روستایی میرمحله به طول دو کیلومتر، تعریض آسفالت ورودی میرمحله ماسال به طول 400 متر و احداث راه دشته به خساره‌ساز به طول دو کیلومتر از جمله فعالیت‌های این سازمان در سال گذشته است.

وی ادامه داد: بسیج سازندگی گیلان سال گذشته 24 هزار و 477 نفر روز فعالیت در مداخله‌های آموزشی در بخش‌های آموزش مردم برای ارتقای آگاهی نسبت به سلامت و تندرستی، آموزش تغذیه، ورزش، دیابت، گوارش، بهداشت روان و مهارت‌های زندگی انجام داد.

صفوی با بیان اینکه 6 هزار و 845 نفر روز اعزام تیم‌های بهداشتی درمانی در گیلان صورت گرفت، خاطرنشان کرد: سال گذشته گروه‌های پزشکی به مناطق محروم شهرستان‌های رودبار، آستارا، فومن، شفت، آستانه اشرفیه، لاهیجان، لنگرود، صومعه‌سرا، تالش، سیاهکل، رودسر، ماسال، املش، رضوانشهر و رشت اعزام شدند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان به آموزش 41 هزار و 928 نفر روز در پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر اشاره کرد و یادآور شد: 2 هزار و 753 نفر روز نظافت عمومی در سطح شهرستان‌ها، سواحل دریا، کوهپایه‌ها و مسیرهای گردشگری و پارک‌های عمومی در نواحی بندر انزلی، ماسال، صومعه‌سرا و رودبار صورت گرفت.

وی اردوهای جهادی را از دیگر فعالیت‌های بسیج سازندگی گیلان خواند و بیان کرد: سال گذشته دانشجویان 36 هزار و 419 نفر روز اردوهای جهادی در امور فرهنگی، عمرانی، ورزشی، مشاوره، بهداشتی، دامپزشکی و کشاورزی در 52 گروه در مناطق عمارلوی رودبار، اطاقور لنگرود، لیسار تالش، موسی‌کلایه املش، اشکورات رودسر، ولد صومعه‌سرا، حویق تالش، حیران آستارا، رحیم‌آباد رودسر و ... انجام دادند.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول