اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌شمالی خبر داد

صدور مجوز برای راه‌اندازی صنایع کوچک در مناطق محروم و روستاها

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌شمالی از صدور مجوز برای راه‌اندازی صنایع کوچک در مناطق محروم و روستاهای استان خبر داد.

صدور مجوز برای راه‌اندازی صنایع کوچک در مناطق محروم و روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد ابوطالب شفقت بعد از ظهر امروز در نشست با بخشداران خراسان‌شمالی اظهار داشت: البته در کنار این ده گردشی به آموزش مردم نیز توجه شده تا شاخص‌های درآمد مردم در روستاها ارتقا یابد.

نماینده عالی دولت در خراسان‌شمالی حضور مدیران در میان مردم را مهم ارزیابی کرد و گفت: ابتکار سفرهای استانی توسط دولت نهم و دهم دسترسی مدیران به تمام لایه‌های جامعه را ممکن ساخت.

وی افزود: این سیره امیرالمؤمنین علی(ع) است که باید وقتی را برای دیدار رو در رو با مردم قرار دهند از این رو تمام مدیران دولت خدمتگزار با سفرهای مداوم به روستاهای دورافتاده در میان مردم هستند.                  

شفقت با بیان اینکه استفاده صحیح از منابع طبیعی، افزایش سهم درآمدی مردم و ایجاد تشکل‌های اقتصادی، ساماندهی عمران و آبادانی و...از مؤلفه‌های اصلی توسعه است، گفت: برای تحقق برنامه‌های این حوزه، بخشداران نقش مهمی دارند.

استاندار خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه بیش از نیمی از جمعیت استان در روستاها ساکنند، از اتحادیه تعاون روستایی به عنوان بزرگ‌ترین تشکل اقتصادی در سطح روستاها نام برد که در صورت ساماندهی می‌تواند کارهای بزرگی را انجام دهد.

وی تصریح کرد: این اتحادیه می‌تواند سرمایه‌های سرگردان در سطح روستاها را جمع‌آوری و برای توسعه و اشتغال بکار ببرد.

شفقت تاکید کرد: تعاون روستایی به عنوان بزرگ‌ترین قدرت اقتصادی باید دنبال تولید و ثروت‌سازی برای مردم باشد.

نماینده عالی دولت در خراسان‌شمالی همچنین از صدور مجوز برای راه‌اندازی صنایع کوچک در مناطق محروم و روستاها  استان خبر داد.

وی اظهار داشت: امسال مجوز 6 هزار متر سوله از شرکت شهرک‌های صنعتی کشور برای راه‌اندازی صنایع کوچک در مناطق محروم و روستاها صادر شده است.

مدیرکل سیاسی استانداری خراسان‌شمالی هم در این نشست با گرامیداشت سوم خرداد سال روز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: سوم خرداد با ولایت‌مداری، مردم‌محوری و تکیه بر باورهای اسلامی و پیروزی بزرگ و همیشه ماندگاری را در تاریخ سرتاسر طلایی ملت انقلابی ایران به ثبت رساند.

ابوالحسن وحیدی گفت: سوم خرداد در واقع ، یکی از درخشان‌ترین برگهای تاریخ معاصر ایران و عرصه تابناکی از جهاد و شهادت و ایثارگری مردانی بود که تصویری بی‌نظیر از دلدادگی به پروردگارشان را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول