اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سرعین:

حذف پارکینگ در صدور مجوزها خیانتی بزرگ است

خبرگزاری فارس: فرماندار سرعین گفت: حذف پارکینگ در صدور مجوز ساخت و سازها در شهر سرعین خیانتی بزرگ و نابخشودنی است.

حذف پارکینگ در صدور مجوزها خیانتی بزرگ است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاظم دبیر عصر امروز در جلسه بررسی مسایل و مشکلات گردشگری در شهر سرعین اظهار داشت: ما با ارزیابی و بررسی کارشناسی به این نتیجه رسیده‌ایم که در شهر سرعین با میزبانی سالانه پنج الی هفت میلیون گردشگر در حداقل شرایط به 10 پارکینگ نیاز داریم.

وی تصریح کرد: هر چند در صدور مجوزهای گذشته برای هتل‌ها و احداث واحدهای مختلف تجاری حذف پارکینگ اتفاق افتاده است اما در ماده 100 ما خطوط قرمز رعایت قانون و پایداری حفظ پارکینگ و حذف نشدن آن است.

دبیر در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: این بی‌توجهی‌ها در گذشته سبب شده است که امروز کل خیابان‌های سرعین در فصل گردشگری و فصول مختلف به محل پارک خودروها تبدیل شود در حالی که باید با بازگشایی معابر و تعریض خیابان‌ها تنها شاهد تردد خودروها در مسیرهای اصلی بدون توقف و پارک خودرو باشیم.

این مسئول اضافه کرد: اگر به این امر امروز پرداخت نشود شهر سرعین در پنج سال آینده با توجه به حجم سفرها و فضای مطلوب سرعین در جذب گردشگر این منطقه با مشکل جدی روبه‌رو می‌شود و خیابان‌های این شهر دیگر پاسخگوی تردد سهل و روان و بدون پارک خودرو نمی‌باشد.

وی ادامه داد: در کنار این امر باید موضوع احداث کمربندی سرعین جدی گرفته شود چرا که با احداث کمربندی و برخی پل‌های مورد نیاز ترافیک روان و مسیر برای تردد تسهیل می‌شود.

به گزارش فارس، فرماندار سرعین بیان کرد: در کنار آن ما به گشایش مسیر سلامت می‌اندیشیم که برای این کار به سه میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا با تکمیل این رینگ بتوانیم برای مسافران، گردشگران و همشهریان یک مسیر پیاده‌روی و حفظ سلامتی دایر کنیم.

دبیر در بخش دیگری از سخنان خود به تدارک 63 برنامه برای تحول جدی در شهر توریستی سرعین اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها در هشت محور اعم از توریسم ورزشی، توریسم تجاری، توریسم پزشکی، توریسم تفریحی، توریسم علمی، توریسم فرهنگی و توریسم اقامتی تعریف شده به گونه‌ای که برای هر یک از این محورها برنامه و پیشنهاداتی برای اجرا در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی افزود: در توسعه توریسم ورزشی احداث کمپ‌های تیم ملی و برگزاری اردوهای مختلف به دلیل ارتفاع مناسب سرعین چند سالی است که اولویت اساسی است که ما با تأمین زمین با همکاری وزارت ورزش و جوانان و راه و شهرسازی تلاش می‌کنیم سرمایه‌گذار این طرح را شناسایی و جذب تا این کمپ راه‌اندازی شود.

دبیر تصریح کرد: در توریسم تجاری احداث فروشگاه‌های بزرگ و برپایی نمایشگاه‌های مقطعی و فصلی مد نظر است به طوری که در توریسم پزشکی نیز با احداث بیمارستان تخصصی چشم پزشکی سرعین قادر می‌باشیم همه ساله پذیرای بیماران داخلی و خارجی در شهر توریستی سرعین باشیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: از توریسم علمی نیز برای سرعین دانشگاه آزاد بین‌المللی، دانشگاه گردشگری و دانشگاه علوم تحقیقات پیش‌بینی شده است که امیدواریم با محقق شدن آنها بتوانیم در این زمینه یک ظرفیت مطلوب فراهم کنیم.

وی در مورد توریسم اقامتی نیز اضافه کرد: به دنبال آن هستیم که چندین هتل چهار و پنج ستاره احداث کرده و درآمدزایی مساعدی را در این زمینه به وجود آوریم.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول