اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل:

صدور مجوز سرمایه‌گذاری باید سهولت یابد

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل گفت: با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان باید مراحل صدور مجوز سرمایه‌گذاران تسهیل یافته و کوتاه‌تر شود.

صدور مجوز سرمایه‌گذاری باید سهولت یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی بعد از ظهر امروز در جلسه کار گروه تخصصی امور اقتصادی استان اردبیل به بحث الزام دستگاه‌های صادر‌کننده مجوز برای استعلام سرمایه‌گذاران از امور مالیاتی اشاره کرد و اظهار داشت: این حرکت در ابتدای حضور و ورود سرمایه‌گذاران نگرانی‌هایی را به وجود آورده است که امیدواریم به سرعت فرایند صدور مجوزها تسهیل شده و در یک فرایند مناسب بدون دغدغه و نگرانی سرمایه‌گذاران فعالیت‌ها و اقدامات خود را برای ایجاد بستر اشتغال و کار و تولید بیشتر انجام دهد.

وی در مورد تهیه نقشه کاداستر و تامین اعتبار آن به صورت متمرکز خاطرنشان کرد: در این زمینه با توجه به اختلافات ملکی در مناطق روستایی و بین روستاییان و منابع طبیعی ضرورت دارد این طرح با اولویت عملیاتی شود تا ضمن مشخص شدن تکلیف اینگونه اراضی اسناد مالکیت به افراد حقیقی ارائه شود.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل به بازدید اعضای کار گروه اقتصادی از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان اشاره کرد و گفت: در این بازدید متوجه شدیم که عمده وصول در‌آمد برای این منطقه ورود و ترخیص خودروهای خارجی است که ما نیز می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد غیر‌ضرور بودن برخی از استعلامات در سرمایه‌گذاری‌ها یادآور شد:‌ استعلام‌ها باید استناد قانونی داشته باشد و ما نیاز نیست وقت یک سرمایه‌گذار را با استعلامات نابجا و بی‌مورد گرفته و به نارضایتی آنها دامن بزنیم.

این مسئول بیان داشت: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی شایسته‌ترین حرکت کنار گذاشتن برخی فرایندهای زاید است که امیدواریم با همکاری بسیاری از دستگاه‌های اجرایی این مراحل زاید کنار گذاشته شود.

کتابچه معرفی قابلیت‌های سرمایه‌گذاری استان به روز‌رسانی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل در مورد تهیه و انتشار کتابچه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان اظهار داشت: بسیاری از اسناد تهیه و اقلام تبلیغی فراهم شده در این زمینه و حتی سی‌دی‌ها و کتاب‌ها مربوط به سال 82 است که در این هشت سال به یقین آمار و ارقام و ظرفیت‌های جدید تغییر پیدا کرده و ما باید توانمندی‌های جدید را احصا کرده، ظرفیت‌های خالی را تعیین و از قابلیت‌های موجود به نحو احسن استفاده کنیم.

عزیزی در ادامه سخنان خود گفت:‌ همه دستگاه‌های ذیربط در حوزه گردشگری، کشاورزی، صنعت و معدن و خدمات موظف هستند اطلاعات خود را به روز‌رسانی کرده و با پرهیز از آمارهای تکراری و گذشته تمام اطلاعاتشان را به روز کرده و اجازه دهند بر اساس اسناد و آمار جدید ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها به سرمایه‌گذاران معرفی شود.

وی با قدردانی از اداره کل امور اقتصادی و دارایی در انتشار کتابچه توانمندی‌های سرمایه‌گذاری استان به سه زبان زنده دنیا اظهار داشت: چنین امری علاوه بر جلوگیری از سردر‌گمی سرمایه‌گذاران زمینه یک تحول خوب را با نگرش صحیح در حوزه جذب سرمایه‌گذاران فراهم می‌آورد.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل در پایان سخنان خود امور دام جهاد کشاورزی را موظف کرد برای جلسه بعدی به تفکیک نظام تولید شیر صنعتی و سنتی، میزان دام سبک و سنگین را احصا کرده و سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز با ظرفیت اسمی کارخانه‌های فرآوری محصولات لبنی را جمع‌آوری و در جلسه بعدی برای تصمیم‌گیری در این زمینه به اعضای جلسه ارائه کند.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول