اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه کهنوج:

دشمن افکار جوانان را از طریق تبلیغات هدف قرار داده است

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه علمیه شهرستان کهنوج گفت: دشمن به طور مشخص افکار جوانان را از طریق تبلیغات مبتذل ماهواره و سایت‌های اینترنتی مورد هدف قرار داده است.

دشمن افکار جوانان را از طریق تبلیغات هدف قرار داده است

احمد نجنو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کهنوج وظیفه اصلی یک طلبه را تهذیب و خودسازی معنوی و دینی دانست و اظهار داشت: با این وجود حوزه علمیه شهرستان کهنوج از معدود حوزه‌هایی است که برای نیازهای اجتماعی و فیزیولوژی طلاب اهمیت خاصی قائل است.

وی افزود: برگزاری اردوهای تفریحی، سیاحتی و زیارتی، مسابقات ورزشی، بازدیدها، ایجاد فضای سبز در حوزه علمیه و ... از جمله کارهای انجام شده در این زمینه است.

نجنو تصریح کرد: یک طلبه باید در سطحی که بتواند نیازهای جامعه را به خوبی پاسخگو باشد، آمادگی کامل داشته باشد، زیرا مردم وی را در مشکلات مادی و معنوی، هدایتگر خود می‌دانند.

وی ابراز داشت: همچنین در کنار فراگیری علوم حوزوی مسائل مبتلا به نظام، آشنایی با موضوعات انقلاب، دشمن‌شناسی، آسیب‌شناسی مسائل مختلف، تحصیل علوم روز، استفاده از رایانه و پاسخ به مباحث اینترنتی و عقیدتی در این مرکز آموزش داده می‌شود.

نجنو عنوان کرد: مردم جنوب استان کرمان، مانند سایر اقوام ساکن در این مملکت از بنیه مذهبی و دینی بسیار قوی برخوردار بوده و به لحاظ غیرت و اسلام‌خواهی ناب هستند.

مدیر حوزه علمیه شهرستان کهنوج گفت: اگر به صورت موردی مشاهده می‌شود که جوانی خلاف انتظار جامعه رفتار می‌کند، جای ناامیدی نیست، زیرا در مناسبت‌هایی مانند ایام تاسوعا و عاشورا، لیالی قدر و ... همین جوانان مانند سیل خروشان حضور می‌یابند.

نجنو بیان داشت: از آنجا که دشمن به طور مشخص افکار جوانان را از طریق تبلیغات مبتذل ماهواره و سایت‌های اینترنتی مورد هدف قرار گرفته است، باید خانواده‌ها در این زمینه مراقبت ویژه‌ای از جوانان خود داشته باشند.

وی اذعان داشت: البته سایر اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی فرهنگی نیز در این راستا وظیفه دارند تا زمینه لازم برای رشد معنوی و فرهنگی جوانان را فراهم کنند.

نجنو با اشاره به سخن امام صادق (ع) خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند «وجود مبلغان راستین مایه احیا دین و نبود آنها سبب نابودی دین است».

وی اظهار داشت: در همین راستا ضرورت دارد افرادی که با عنوان طلبه در لوای تشکیلات دینی حوزه علمیه به این مهم روی می‌‌آورند با برنامه‌ریزی‌های دقیق، توجه به نیازهای زمان و عینیت بخشیدن به ارزش‌های دینی خود را برای هدایت مردم آماده کنند.

نجنو تصریح کرد: همچنین این گروه باید با شناخت اسلام از عقاید و اخلاق مردم حراست و پاسداری کرده و با هر منکری که مانع اجرا و گسترش ارزش‌های دینی می‌شود، مبارزه کنند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول