اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت و تجارت خوزستان:

ظرفیت استخراج معادن خوزستان سالانه 17 میلیون تن است

خبرگزاری فارس: معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ظرفیت استخراج معادن استان سالانه 16 میلیون و 974 هزار تن با سرمایه‌گذاری 566 میلیارد ریال است.

ظرفیت استخراج معادن خوزستان سالانه 17 میلیون تن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان، محمد افشون اظهار داشت: تاکنون در این معادن 566 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته و برای 98 نفر شغل ایجاد شده است.

به گفته وی، در دو ماهه نخست امسال 9 فقره پروانه بهره‌برداری از معادن استان با ذخیره قطعی 248 میلیون تن و میزان استخراج ماهانه یک میلیون و 305 هزار تن و سرمایه‌گذاری 43 میلیارد ریال صادر شده است.

افشون با بیان اینکه صدور این مجوزها برای 43 نفر اشتغال‌زایی دارد، افزود: عمده محصولات معدنی در این معادن شامل مخلوط کوهی، شن و ماسه کوهی، ماسه بادی، سنگ لاشه و مارون آهکی و عمده معادن مربوط به شهرهای رامشیر، باغملک، دزفول، امیدیه، اهواز و بهبهان است.

وی تصریح‌کرد: در این مدت پنج فقره مجوز اکتشاف، شش فقره گواهی کشف با ذخیره‌ قطعی 8 میلیون و 441 هزار تن و با صرف 229 میلیون ریال برای عملیات اجرایی کشف، به ثبت رسیده است. همچنین هفت فقره مجوز برداشت موقت برای انجام فعالیت‌های عمرانی در استان صادر شده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به صدور 147 فقره پروانه بهره‌برداری با ذخیره قطعی3 میلیارد و 743 میلیون تن در استان از آغاز فعالیت‌های معدنی تاکنون، ظرفیت استخراج معادن استان را سالیانه 16 میلیون و 974 هزار تن اعلام کرد.

افشون ادامه‌داد: تعداد گواهی‌نامه‌های اکتشاف صادر شده تاکنون 37 فقره، پروانه اکتشاف 82 فقره و مجوز برداشت موقت 19 فقره بوده است.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول