اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی خبر داد

فعالیت 560 معدن در خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: این استان در حال حاضر با دارا بودن 560 معدن فعال یکی از استان‌های پیشرو و از کانون‌های مهم تقاضا و فعالیت معدنی در کشور است.

فعالیت 560 معدن در خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،‌ به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی، ابوالقاسم باقری در مجمع عمومی سالیانه نظام مهندسی معدن استان اظهار کرد: استان خراسان‌رضوی در حال حاضر با دارا بودن 560 معدن فعال، 2.8 میلیارد تن ذخایر معدنی، استخراج 23 میلیون تن مواد معدنی و 46 نوع ماده معدنی و تقاضای سالیانه استانی بالغ بر هزار مورد برای صدور مجوز و پروانه اکتشاف یکی از استان‌های پیشرو و از کانون‌های مهم تقاضا و فعالیت معدنی در کشور است.

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: شرکت‌ها و متخصصان عرصه معدن با تشکیل هولدینگ‌های تخصصی آماده مزایده‌های استانی معادن باشند.

وی با بیان اینکه در قانون اصلاح معادن بر اکتشاف ذخایر معدنی و استفاده از امتیازات معدن توسط متخصصان مجاز تاکید شده است، افزود: تعداد قابل ملاحظه‌ای از تقاضاهای صدور مجوز و پروانه اکتشاف در استان مربوط به افراد متخصص عضو نظام مهندسی بوده و نقش این گروه در بخش معدن استان تعیین کننده و بی‌بدیل است.

ابوالقاسم باقری تصریح کرد: شرایط اقتصادی موجود جامعه و تمهیدات اندیشیده شده، نشانگر مزیت اقتصادی بخش معدن نسبت به سایر حوزه‌های اقتصادی شده و این امر نوید بخش حضور پر رنگ متخصصان و اعضای نظام مهندسی معدن است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از متخصصان سایر زمینه‌های صنعتی با استخدام نیروی کارشناس و متخصص به این عرصه وارد شده و با تشکیل هولدینگ‌های کشوری ورود بسیار قوی به مزایده‌های معدنی استان داشته‌اند، تصریح کرد: امیدواریم متخصصان و کارشناسان عضو نظام مهندسی استان با هم‌فکری و هم‌گرایی بیشتر، حضور جدی‌تری در عرصه معدن داشته باشند و با تشکیل هولدینگ‌های معدنی برای حضور پررنگ در عرصه مزایده‌ها و سایر رسته‌های معدنی استان آماده شوند.

باقری هدف قانون‌گذار از تاسیس نظام مهندسی معدن را ایجاد بازوی فنی و تخصصی حوزه معدن دانست تا با رعایت استانداردهای تدوین شده خدمات مهندسی را به بخش خصوصی ارائه کند.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول