اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان خبر داد

کاوش در معدن نمک چهرآباد با حضور هیئت‌های خارجی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از آغاز مجدد کاوش در معدن نمک چهرآباد با حضور هیئت‌های خارجی و داخلی در سال جاری خبر داد.

کاوش در معدن نمک چهرآباد با حضور هیئت‌های خارجی

یحیی نقی‌زاده محجوب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به پایان عملیات شناسایی آثار تاریخی در استان زنجان، گفت: بیش از 90 درصد از اموال و اشیا تاریخی منقول در استان زنجان ساماندهی شده است.

وی افزود: آخرین بخش از شناسایی آثار تاریخی در شهرستان ایجرود انجام شد که در حال حاضر این آثار مستندسازی شده و فرایند ثبت آنها را در فهرست آثار ملی دنبال می‌کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه با تکمیل شناسایی آثار تاریخی در استان زنجان امکان تهیه اطلس باستانشناسی استان فراهم شده است، اضافه کرد: این اطلاعات در نقشه استان درج می‌شود و سرعت پاسخگویی به مردم و گردشگران بالا می‌رود.

وی با اشاره به اینکه ادامه عملیات کاوش در معدن نمک چهرآباد با حضور هیئت‌های خارجی و ایرانی در سال جاری آغاز می‌شود، تصریح کرد: همایش باستان‌شناختی معادن نمک نیز در مهر ماه سال جاری با حضور میهمانان داخلی و خارجی برگزار می‌شود و در حال حاضر برای ثبت محوطه تاریخی چهرآباد در آثار جهانی تلاش می‌شود.

نقی‌زاده محجوب با بیان اینکه غار کتله‌خور نیز برای ثبت در آثار جهانی پیگیری می‌شود، افزود: به منظور توسعه ناحیه‌ای استان زنجان و برای شناساندن بیشتر آثار تاریخی با ارزش استان همچون غار کتله‌خور گام‌های موثری برداشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مکان‌ها و بناهای تاریخی استان زنجان توسط اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رصد و محافظت می‌شود، خاطرنشان کرد: به آثار تاریخی استان هیچ گونه خللی وارد نمی‌شود.

وی به توسعه مقبره قیدار نبی(ع) نیز اشاره کرد و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان افزود: به دلیل کمبود فضا، توسعه این بنا ضرورت دارد که با کارشناسی‌های صورت گرفته این طرح عملیاتی شده است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول