اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی صورت گرفت

آغاز عملیات اجرایی معدن طلا در هشترود

خبرگزاری فارس: با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی عملیات اجرایی معدن طلا هشترود آغاز و یک واحد تولید قطعات خودرو در شهرستان پیش‌ازظهر امروز به بهره‌برداری رسید.

آغاز عملیات اجرایی معدن طلا در هشترود

به گزارش خبرگزاری فارس از هشترود، احمد علیرضا بیگی استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه سفر دو روزه خود به این شهرستان پیش‌از‌ظهر امروز یک واحد تولید قطعات خودرو در شهرک صنعتی هشترود را افتتاح کرد.

این واحد تولیدی که در زمینه تولید و مونتاژ انواع سوئیچ‌های مختلط خودرو فعالیت می‌کند در زمینی به مساحت 9 هزار متر مربع اجرا شده و قادر است روزانه 600 عدد از این سوئیچ‌ها را تولید کند.

این واحد با سرمایه‌گذاری 18 میلیارد ریالی بخش خصوصی بدون استفاده از تسهیلات بانکی اجرا شده و با بهره‌برداری از آن برای 25 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است.

با اجرای طرح توسعه این واحد زمینه اشتغال‌زایی 300 نفر فراهم خواهد شد.

همچنین با حضور استاندار عملیات اجرایی معدن طلا و کارخانه فرآوری کاوشگران بسیط آغاز شد.

محدوده اکتشافی معدن "پلی متال بسیط" در 40 کیلومتری غرب هشترود و در مجاورت روستای "بسیط" قرار دارد و تاکنون برای عملیات اکتشاف، نمونه‌برداری و ساخت ابنیه آن 25 میلیارد ریال هزینه شده است.

تیپ کانسار این معدن از نوع هیدروترمالی است که شامل فلزات گرانبهای طلا و نقره و طلای قابل استحصال و فرآوری از این معدن 74.144 تن با عیار 2.41 ppm است.

بهر‌ه‌برداری از معدن بسیط 178 نفر به‌طور مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

یکی از دلایل گرانبها بودن فلز طلا، هزینه بسیار زیاد استحصال و فرآوری آن است به‌طوری که از هر تن خاک، تنها 2 گرم طلا قابل استحصال است.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول