اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ملایر:

عمل به وصیت شهدا در جامعه نهادینه شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ملایر گفت: عمل به وصیت شهدا باید در جامعه نهادینه شود.

عمل به وصیت شهدا در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان در همایش دیدار با پدران آسمانی در بهشت هاجر ملایر در جمع خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم اظهار کرد: بنا به فرموده رهبری "امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست" و این جمله باید سرلوحه کار همه ما به ویژه جوانان باشد.

وی افزود: ما خیال نکنیم که شهدا رفته‌اند و ما مانده‌ایم، در واقع شهدا زنده‌اند و ما رفتنی هستیم و همه ما به شفاعت شهدا در آخرت نیازمندیم.

امام جمعه ملایر ادامه داد: ارزش وجودی شهادت در آیات متعدد قرآن و روایات به مرور ذکر شده است و شهدا با مدد گرفتن از این آیات و روایات و تحقق وعده‌های الهی در مسیر شهادت گام گذاشتند.

وی خاطرنشان کرد: امروز ابهت ایران به بالاترین مرتبه رسیده که این جایگاه به برکت خون شهداست که دشمن را به زانو درآورده است.

فاضلیان تصریح کرد: شهدا در اخلاص، ایمان، علم و... بهترین و برگزیده‌ترین بودند و امروز وظیفه ما پیروی و عمل به وصیت‌نامه شهداست که باید در جامعه نهادینه شود.

وی فرزندان شهدا را یادگاران آن مردان آسمانی خواند و افزود: وظیفه مردم و مسئولان نسبت به این یادگاران عزیز بسیار خطیر و بزرگ است و جایگاه فرزندان شهدا باید در جامعه ویژه باشد چراکه پدرانشان تمام هستی خود را فدای اسلام و انقلاب کردند.

امام جمعه موقت ملایر ضمن تبریک روز پدر به همه فرزندان شهدا افزود: افتخار بزرگ شما همین بس که پدرانی آسمانی دارید و جایگاه شهیدان آنقدر والا است که همه ما به آن غبطه می‌خوریم.

وی گفت: برگزاری این مراسم معنوی باعث تراوش عطر شهادت در جامعه می‌شود و به ما می‌آموزد که همواره در خط شهدا حرکت کنیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به خاطراتی از دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شهیدان سیر و سلوک الهی و رسیدن به زندگی جاودانه را ترجیح دادند و با شناختن مسیر حقیقت در این راه گام گذاشته و به مقام شامخ شهادت نائل آمدند.

احمد آریایی‌نژاد رشادت و تزکیه نفس شهدا را بی‌نظیر و مثال‌زدنی عنوان کرد و گفت: رسیدن به مقام شهادت حاصل شب‌زنده‌داری‌ها، تواضع و فروتنی شهدا بود و برگزاری یادواره‌ها برای شهدا تداعی‌کننده روزهای دفاع مقدس و شهیدان است.

وی گفت: باید مسیر خدمت به مردم با چراغ روشن شهدا حرکت کنیم چرا که هدف شهدا کسب رضای خدا و کمک به خلق او به ویژه محرومان جامعه است.

دبیر برگزاری جشن دیدار با پدران آسمانی در ملایر نیز گفت: این مجمع از سال 86 کار خود را شروع کرده که همه اعضای آن فرزندان شهدا هستند.

ابراهیم مؤمنی افزود: کار مجمع برگزاری مراسم‌ها و برنامه‌های مختلف برای شهدا و خانواده‌های آنهاست که به مناسبت‌های مختلف این برنامه‌ها برگزار می‌شود که مهمترین آن برگزاری جشن دیدار با پدران آسمانی است.

وی ابراز داشت: این برنامه برای چهارمین سال است که به صورت خودجوش از سوی خانواده‌های معظم شهدا در ملایر برگزار می‌شود و مردم نیز از آن استقبال خوبی دارند.

در پایان نیز بعد از اجرای چندین برنامه فرهنگی و مداحی در سوگ شهدا، فرزندان معظم شهدا با نثار گل و غبارروبی گلزار پدرانشان به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول