اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل:

آموزش و پرورش پرچمدار انتقال فرهنگ شهداست

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل گفت: آموزش و پرورش با بزرگداشت مقام شهدای فرهنگی و دانش‌آموز پرچمدار انتقال فرهنگ جهاد و شهادت است.

آموزش و پرورش پرچمدار انتقال فرهنگ شهداست

ابوالحسن صادقی جهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: حقا و انصافا فرهنگیان در چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران چه در دوران مبارزات انقلابی و چه دوران جنگ شکل‌گیری و تثبیت نظام اسلامی و همچنین دهه عدالت و پیشرفت به عنوان قشر آگاه و مسئولیت‌پذیر جامعه اصلی‌ترین و قابل تقدیرترین مسئولیت را بر عهده داشتند.

وی به رسالت تاریخی فرهنگیان به عنوان پرچمداران حقیقی انتقال فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و افزود: به یقین در هر کشور مقوله فرهنگ اصل و اساس است و برای غنی شدن این حوزه همه دستگاه‌ها به ویژه آموزش و پرورش نقش پیشرو و پیشتاز را دارد.

این مسئول اذعان داشت: قشری که خود در نقش تربیت نسل آینده ظاهر شده و به عنوان قشر امین و مورد وثوق مردم و جامعه اصلی‌ترین وظیفه را عهده‌دار بوده‌اند.

صادقی جهانی با اعلام اینکه در کارهای فرهنگی باید از نگاه جزیره‌ای پرهیز کرده و به نگاه مجموعه‌ای روی آوریم ابراز داشت: در عصر تهاجم و شبیخون فرهنگی و ناتوی همه جانبه دشمنان این نظام ما زمانی می‌توانیم داشته‌ها و ارزش‌های خود را صیانت کنیم که گرایش به کارهای مجموعه‌ای و حرکت جبهه‌ای داشته باشیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: جبهه فرهنگی متحد می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات ما باشد و آموزش و پرورش در نقش مرجعیت تعلیم و تربیت برای نسل سوم و چهارم انقلاب نقش پیشتازی را در این حوزه عهده‌دار است.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز اردبیل برگزاری یادواره‌های شهدا را نوعی تجلیل از مقام و مرتبت آنها توصیف کرد و گفت: آنهایی که توفیق نیافته‌اند در این وادی ورود پیدا کنند امروز وظیفه‌ای سنگین در گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان دارند به طوری که برگزاری یادواره‌های متعدد شهیدان نیز ناشی از همین تفکر است.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از شهدا به عنوان موفق‌ترین الگوی نسل جوان امروزی یاد کرد و بیان داشت: دلایل متعددی را می‌توان در اهمیت برگزاری یادواره‌های شهدا برشمرد که ماندگار کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از مهمترین این رویکردهاست که به نظر می‌رسد یادواره‌ها و تجلیل‌های مختلف نشان روشنی از الگودهی برجستگان جامعه به آحاد مختلف است.

صادقی جهانی خاطرنشان کرد: در همین راستا با ابتکار آموزش و پرورش و برخی نهادهای فرهنگی دیگر یادواره شهدای فرهنگی برگزار می‌شود تا در کنار سایر اقشار اعم از سپاه، ارتش و بسیج عظمت و شوکت شهدای فرهنگی نیز بیشتر نمایان شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول