اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پشتیبانی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری خبر داد

راه‌اندازی دفاتر بنیاد ملی نخبگان در 27 استان

خبرگزاری فارس: معاون پشتیبانی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: دفاتر نمایندگی بنیاد ملی نخبگان کشور در 27 استان راه‌اندازی و تاسیس شده است.

راه‌اندازی دفاتر بنیاد ملی نخبگان در 27 استان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم آباد، داوود طالبی عصر امروز در مراسم افتتاح بنیاد نخبگان استان لرستان در خرم‌آباد گفت: فعال شدن این نهاد زمینه مناسبی را برای جذب و استفاده از توان علمی و استعداد نخبگان در سطح استان‌ها فراهم کرده است.

وی با اشاره به تصویب چند آیین‌نامه جدید در بنیاد ملی نخبگان گفت: یکی از این آیین‌نامه‌ها پرداخت ودیعه مسکن به نخبگان در مقاطع تحصیلات تکمیلی با مبلغ 15 تا 25 میلیون تومان است.

معاون پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم‌چنین از تصویب بورس شهید احمدی در کشور خبر داد و گفت: این بورس برای دانشجویان دوره دکترا در کشور به تصویب رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به پرداخت وام خرید مسکن به نخبگان نیز بیان داشت: در این راستا نیز به نخبگان وام‌هایی به مبلغ 50 تا 80 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

طالبی با اشاره به تدوین آیین‌نامه حمایت از نخبگان، اظهار داشت: پرداخت ودیعه مسکن به نخبگان در مقاطع تحصیلات تکمیلی تا 250 میلیون ریال، پرداخت وام خرید مسکن تا سقف 700 میلیون ریال از جمله برنامه‌های آیین‌نامه حمایتی است.

معاون پشتیبانی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: تصویب بورس تحصیلی شهید احمدی مخصوص نخبگان دوره دکترا در کشور نیز از دیگر برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان است.

طالبی با اشاره به اجرای طرح شهاب گفت: این طرح اقدام به شناسایی و هدایت استعدادهای برتر کشور می‌کند که تاکنون در برخی استان‌ها اجرا شده است.

معاون پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم‌چنین به آیین‌نامه جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و افزود: این آیین‌نامه از سوی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و بنیاد ملی نخبگان کشور تدوین و ابلاغ شده است.

وی هم‌چنین با اشاره به اجرای طرح دوست علمی در کشور بیان داشت: این طرح نیز در سطح 10 استان کشور اجرا شده است.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول