اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد:

438 نخبه یزدی عضو بنیاد نخبگان هستند

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان استان یزد گفت: تاکنون 438 نخبه یزدی از نقاط مختلف استان زیر پوشش بنیاد نخبگان استان یزد قرار گرفته‌اند.

438 نخبه یزدی عضو بنیاد نخبگان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حبیب زارع پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به عضویت 438 نخبه یزدی در بنیاد نخبگان استان یزد اظهار داشت: در سال گذشته همین تعداد پرونده از متقاضیان عضویت در بنیاد نخبگان مورد بررسی قرار گرفت که نخبگی 120 نفر از آنها احراز شد.

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد یادآور شد: بنیاد نخبگان استان یزد به لحاظ آمار اعضا در کشور رتبه چهارم را از آن خود کرده است و با توجه به وجود استان‌های پرجمعیت و کلان‌شهرهایی چون تهران، تبریز و ... این رتبه بسیار قابل توجه است.

وی با اشاره به اهداف و برنامه‌های بنیاد نخبگان استان یزد به عنوان نخستین دفتر استانی تشکیل شده در کل کشور افزود: شناسایی و جذب نخبگان و کمک در راستای تجاری‌سازی اختراعات و ایده‌های آنها، مهم‌ترین هدفی است که در سال جاری دنبال خواهیم کرد.

زارع با تأکید بر مشارکت مردم، دارنده‌های ایده‌های جدید، اختراعات و ابتکارات عنوان کرد: بسیاری از ایده‌ها و تفکرات خلاق به دلیل عدم آشنایی با بنیاد نخبگان و خدمات آن هرز می‌رود.

وی با اشاره به تأکید بنیاد نخبگان بر اجرای طرح شهاب بیان کرد: شناسایی و هدایت ایده‌های برتر به منظور تجاری‌سازی اختراعات و ابتکارات یکی از اهداف بزرگ بنیاد نخبگان در سطح ملی به ویژه در استان یزد به شمار می‌رود.

زارع ادامه داد: طرح شهاب با هماهنگی بنیاد نخبگان استان یزد و آموزش و پرورش به مرحله اجرا درخواهد آمد و در اجرای آن بنیاد کار نظارت و هدایت و آموزش و پرورش کار اجرا را انجام خواهد داد.

وی هدف از اجرای این طرح را شناسایی استعدادهای دانش‌آموزی در مناطق مختلف به ویژه مناطق محروم و در مقاطع مختلف تحصیلی اعلام کرد.

زارع یادآور شد: طرح شهاب در حال حاضر در 10 استان کشور از جمله یزد، تهران، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، آذربایجان‌شرقی، قم، خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی اجرا می‌شود که استان یزد جزو نخستین استان‌های پایلوت به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: در استان یزد نیز این طرح به طور موقت در چند مدرسه اجرا می‌شود و با شناسایی و رفع نقایص طرح، در آینده‌ای نزدیک در تمام مدارس استان به مرحله اجرا درخواهد آمد.

زارع در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی رصدخانه فناوری در بنیاد نخبگان عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح، رصد و پایش حق اختراعات ثبت شده در سطح دنیا مرتبط با فناوری مورد نیاز یک منطقه است و قرار است در آن همه اختراعات جدید در سطح واحدهای مختلف تعقیب و به صنعتگران منتقل شود.

وی هم‌چنین اظهار داشت: کمبود سیستم‌ها احصای نیازهای فناورانه در استان یزد و حتی در سطح کشور به شدت احساس می‌شود و در صورتی که این نیاز برطرف شود، بسیاری از واحدها و بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند با شناسایی مشکلات و نقایص خود و رفع آنها، برندهای خود را جهانی کنند.

زارع در بخش دیگری از این نشست با اشاره به حمایت‌های بنیاد نخبگان از افراد نخبه یادآور شد: کمک‌هزینه‌های تحصیلی، اعتبار پژوهشی، وام‌های خرید مسکن، اساس منزل،‌ جایزه‌های علمی، تسهیلات نظام وظیفه و ... از جمله خدماتی است که از سوی بنیاد نخبگان به افراد نخبه ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این حمایت‌ها به ویژه در بخش بورس‌های تحصیلی، بر خروج نخبگان و عدم بازگشت آنها تأثیر قابل توجهی داشته است، افزود: گر چه هنوز با پدیده فرار مغزها مواجه هستیم اما به نظر می‌رسد حمایت‌های بنیاد نخبگان تا حدی توانسته از این پدیده جلوگیری کند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول