اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بنیاد نخبگان استان بوشهر:

پیشبرد توسعه علمی جامعه اولویت بنیاد نخبگان است

خبرگزاری فارس: سرپرست بنیاد نخبگان استان بوشهر گفت: اولویت و تلاش ما حمایت از نخبگان در راستای تولید علم و فناوری و پیشبرد توسعه علمی و فرهنگی در جامعه است.

پیشبرد توسعه علمی جامعه اولویت بنیاد نخبگان است

رحیم قاسمیه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: بنیاد نخبگان مرجعی برای شناسایی، جذب و حمایت‎های مادی و معنوی از نخبگان است که با حمایت خاص مقام معظم رهبری توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس و به مرکزی برای جذب و حفظ و به‌کارگیری و حمایت از نخبگان تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: نخبه فردی است که با اتکا به توانمندی ذاتی خود و بر پایه خبرگی و تخصص در حوزه‎های خاص امکان تاثیرگذاری در اجتماعی خاص یا عام در چارچوب ارزش‎های انقلاب اسلامی برای ساخت جامعه‎ای متعالی در راستای تحقق چشم‎انداز کشور را داراست.

قاسمیه ادامه داد: استعداد برتر نیز به فردی گفته می‎شود که به صورت بالقوه نخبه بوده ولی هنوز زمینه‎های لازم برای شناسایی کامل یا بروز استعدادهای ویژه او فراهم نشده است.

سرپرست بنیاد نخبگان استان بوشهر یادآور شد: گروه‎های مورد حمایت بنیاد نخبگان را برگزیدگان المپیادهای علمی معتبر، برگزیدگان از بین آزمون کنکور سراسری، مخترعان و مکتشفان تشکیل می‎دهند.

وی دانش‎آموختگان برتر، آفرینندگان آثار بدیع و ارزنده هنری و ادبی، اعضای هیئت علمی دانشگاه‎ها و مؤسسات پژوهشی و فناوری طبق آیین‎نامه، مدرسین و محققین علوم حوزوی و شخصیت‎های برجسته علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را از دیگر گروه‎های مورد حمایت این بنیاد ذکر کرد.

قاسمیه گفت: اعزام به سفر معنوی عمره مفرده، جوایز تحصیلی، مقرری ماهانه، وام مسکن، تسهیلات نظام وظیفه، اعتبار پژوهشی ویژه استادیاران جوان، اعتبار پژوهش و نوآوری در زمینه علوم قرآنی، هدیه ازدواج، جایزه علمی شهید چمران ویژه محققان دوره پسادکترا از جمله تسهیلات بنیاد نخبگان به شمار می‎رود.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول