اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه:

مشکل دانشگاه‌ها تسامح فرهنگی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه با اشاره به فرمایشات رهبری از مسئولان خواست که از خودمحوری و غفلت بپرهیزند.

مشکل دانشگاه‌ها تسامح فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در حرم امام راحل که یکی از سخنرانی‌های مهم سالانه ایشان است، اظهار داشت: مسئولان باید از خودمحوری، تکبر، تلاش برای کسب محبوبیت و رفتن به دنبال تمتعات دنیایی و پرداختن به اشرافی‌گری و تجملات، غفلت، لذت‌جویی و جمع کردن زخارف دنیوی بپرهیزند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود اصول و مبانی انقلاب اسلامی و راه امام خمینی (ره) را مورد بررسی و دقت نظر قرار دادند و بیان کردند که حضرت امام (ره) خود متکی به عزت الهی بودند و روح عزت و عزت‌مداری را در دل و جان ملت ایران نیز دمیدند.

* مردم و مسئولان هوشیار باشند

حسینی یادآور شد: رهبر انقلاب بر ضرورت دستیابی به عزت ملی نیز تأکید کردند همچنین پیشرفت‌های ملت ایران را ستودند و غلبه بر چالش‌های سیاسی، نظامی، امنیتی و اقتصادی و حجم خدمات عمرانی و آبادانی در کشور پهناور اسلامی ایران و شتاب علمی کشور را از نمونه‌های پیشرفت ملت ایران بیان کردند که تماماً درون‌زا و بدون کمک بیگانه است.

وی خاطرنشان کرد: همچنان که ایشان تأکید کردند، مردم و مسئولان نباید به این دستاوردها دلخوش باشند، متوقف شوند و دچار خودمحوری،غرور، عجب و خودشگفتی شوند.

* در مورد دانشگاه‌ها تسامح نکنید

خطیب جمعه ابرکوه با اشاره به 23 خرداد روز فرمان امام (ره) در مورد تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی در سال 59 اظهار داشت: به گفته امام راحل با یک نظر وسیع به دنیا مشاهده می‌کنیم که ریشه تمام مصیبت‌ها، ابزار فنای انسان و ابزار جنگی از دانشگاه‌ها و دانشمندهایی است که در کنار آنها اخلاق و تهذیب نبوده است.

وی افزود: ایشان خواستار اصلاح دانشگاه‌های کشور به عنوان ابزارهایی که می‌توانند جامعه را به انحراف سوق دهند شدند و خواستار محیط هایی با اخلاق و تربیت اسلامی بودند و اعتقاد داشتند اگر دانشگاه‌ها واقعاً اسلامی باشند، یعنی در کنار تحصیلات، تهذیب و تعهد هم باشد می‌توانند کشور را به سعادت برسانند.

حسینی با طرح چند سئوال تاکید کرد: آیا به راستی پس از 30 سال تلاش، کاری اصولی و زیر بنایی در این مورد انجام شده است؟ آیا شورای انقلاب فرهنگی موفق شده است فرهنگ قباحت و زشتی بی‌حجابی، بدحجابی و آرایش هفت قلمی در محیط علم و تحصیلی و لباس‌های جلف و مدهای رپی و پوچ‌گرایی و به مسخره گرفتن روسری و جلوه‌گری و خودنمای‌های احمقانه را به دانشجویان تفهیم کند؟

وی افزود: مشکلات دانشگاه‌ها را کجا باید گفت که اساتید غرب‌زده که فارغ التحصیل دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و کانادا هستند با افکار فمینیستی دختران دانشجو را پرورش می‌دهند و اندیشه‌های لائیکی را به خورد جوانان می‌دهند و جوانان متعهد هم به خاطر نگرانی حذف نمره استاد، جرات حرف زدن ندارند.

حسینی تأکید کرد: وزارت علوم و مراکز حراستی دانشگاهی بسیاری از آسیب‌هایی را که دامنگیر دانشگاه‌هاست خبر دارند لکن متاسفانه با تساهل و تسامح از کنار منکرات موجود در مراکز آموزش عالی می‌گذرند در صورتی که دانشگاه باید مرکز فرصت آفرینی باشد نه تهدید دینی.

* جهان اسلام شرایط حساسی دارد

وی در مورد اوضاع جهان اسلام به ویژه سوریه اظهار داشت: در نگرش به وضعیت جهان اسلام شاهد تشدید حرکت‌های تروریستی در سوریه به منظور تبلیغ برای ناکارآمد جلوه دادن طرح کوفی عنان برای حل بحران سوریه هستیم و ارتجاع عرب به همپالگی غرب و آمریکا با حمایت همه‌جانبه از تروریست‌ها سعی می‌کنند زمینه را برای دخالت نظامی ناتو برای سرنگونی حکومت سوریه فراهم کنند، لکن تدبیر حکومت سوریه تاکنون آنان را ناکام کرده است.

حسینی افزود: کشورهای غربی طرح فراخوانی سفرای خود را از سوریه اجرا می‌کنند و به بی‌ثباتی این کشور دامن می‌زنند اما ملت سوریه در آزمونی بزرگ هستند که می‌توانند با مقاومت در برابر این دسیسه‌ها و حمایت از دولت ضد صهیونیستی این کشور بر نقشه‌های دشمن خط بطلان بکشند.

وی با اشاره به حوادث مصر اظهار داشت: در مصر هم با نزدیک شدن دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که در 27 و 28 خرداد ماه جاری برگزار می‌شود، حساسیت مسائل، روز به روز مضاعف شده است و جریاناتی که احمد شفیق نخست وزیر رژیم مبارک را به دور دوم رساندند، تلاش دارند که او را بر مسند قدرت بنشانند بر همین اساس شاهد هستیم که وی گفته است که انقلاب مصر تمام شده و در خواست تجدید حکم برای حسنی مبارک خواسته‌ای کودکانه است و او مخالفان خود را 250 نفر می‌داند که به اذعان وی بقیه مردم منتظر رای دادن به او هستند اما مردم مصر در دو روز گذشته خود را نشان دادند و در میدان هستند و تظاهرات میلیونی آنان، عزم و اراده ملی آنان را نشان داد.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول