اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

ملت ایران مردانه در کنار ولایت ایستاده‌اند

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: ایران دارای رهبری با صلابت و مقتدر است که تا اعماق جان مردم نفوذ کرده و ملت ایران مردانه در کنار ولایت ایستاده‌اند و همه کشورهای مذاکره کننده و مأموران آژانس اتمی این را باید بدانند.

ملت ایران مردانه در کنار ولایت ایستاده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حجت الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه جیرفت اظهار داشت: هر کاری که موجب ایجاد نگرانی و صلب آسایش و آرامش مردم شود و ایجاد دغدغه در جامعه کند، مورد لعنت الهی است.

وی افزود: از مصادیق این ناامنی در جامعه نفاق، تعدی و تجاوز به نوامیس و ایجاد مزاحمت و همچنین کسانی که با ایجاد حرکت‌های ناشایست در جامعه امنیت را تهدید می‌کنند، است.

عسکری با بیان اینکه کسانی که با مفاسد اقتصادی در جامعه یا برای بعضی از مردم ایجاد نگرانی می‌کنند از دیگر این مصادیق هستند، تصریح کرد: از جمله آن رشوه است که با دادن پول حقوق مردم تضعیف می‌شود، در جامعه‌ای که این عمل حکم‌فرما باشد و با رشوه کارها انجام شود آرامش نیست و جامعه‌ای که ناامن باشد هرگز به سعادت نمی‌رسد.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه حضرت زینب (س) یک رکن اصلی در نهضت امام حسین (ع) بود، گفت: اگر برای نهضت امام حسین (ع) دو رکن در نظر بگیریم، یک رکن شهادت امام و یاران باوفایش بود و رکن دیگر که نهضت امام حسین (ع) را به ثمر رساند و موجب فروپاشی دودمان بنی‌امیه شد اقدامات هوشمندانه و سیاست‌مدارانه حضرت زینب (س) بود که در مسیر بازگشت از کوفه به شام و کربلا و رفتن به مدینه تمام عواملی که برای فروپاشی بنی‌امیه بود را با یک دنیا علم، حلم و حکمت توانست، انجام بدهد.

عسکری ابراز داشت: لازم است سیاست‌مداران و هوشمندان عالم این بانوی بزرگ را بشناسند و از سیره رفتاری او درس بگیرند و تمسک کنند که چگونه در اوج احساسات هرگز از وظیفه خود غافل نشد و چگونه عمل کرد.

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله سعیدی در 20 خرداد ماه سال 49 اذعان داشت: آیت‌الله سعیدی به جرم حمایت از امام راحل زیر شکنجه‌های رژیم ستمشاهی به شهادت رسید و با شکنجه هم دست از اعتقاداتش برنداشت.

عسکری با اشاره به برگزاری خوب آیین اعتکاف در شهرستان جیرفت افزود: حدود یک‌هزار و100 نفر معتکف در شهرستان جیرفت داشتیم که حدود 40 درصد از این افراد هزینه پرداخت کردند و بیش از50 درصد هزینه پرداخت نکرده و به عنوان میهمان شرکت کردند.

وی با بیان اینکه هیچ کس به خاطر نداشتن پول نباید از اعتکاف محروم شود، اظهار داشت: باید این زمینه ایجاد می‌شد که در این مراسم معنوی از کسی هزینه دریافت نشود و خیران و کسانی که نذوراتی دارند از هم‌اکنون برای سال آینده برنامه‌ریزی کنند و وجوهات خود را برای برگزاری اعتکاف سال آینده به یک حساب جاری که مشخص شده بریزند و چه بهتر از این که برای معنویت و عبادت جوانان هزینه کنیم.

عسکری با اشاره به برگزاری جلسه 1+5 در جمعه آینده در مسکو خاطرنشان کرد: کشورهای دنیا بدانند که با چه کشور و مردمی طرف هستند، ایران لیبی نیست و رهبران ایران رهبران لیبی نیستند که با فشارهایی که به لیبی وارد کردند همه تأسیسات هسته‌ای خود را جمع و بار کشتی کرد و آنها گفتند اول تعلیق، تعطیل و بعد تخریب، بدانند ایران هرگز لیبی نمی‌شود و اشتباه نکنند.

وی بیان داشت: ایران همچنین عراق زمان صدام هم نیست که ماموران انرژی اتمی به بهانه پیدا کردن سلاح‌های هسته‌ای بخواهند در آن برای استکبار جاسوسی کنند.

خطیب جمعه جیرفت با بیان اینکه ایران اسلامی تاکنون مجازاتی جز اعدام برای جاسوسان مقرر نکرده است، بیان داشت: در طول دوران انقلاب اسلامی ایران هر کس با هر پست و مقامی برای هر کشوری جاسوسی کرد پس از اثبات جرم به اشد مجازات رسید.

وی خاطرنشان کرد: ایران دارای رهبری با صلابت و مقتدر است که تا اعماق جان مردم نفوذ کرده و ملت ایران مردانه در کنار ولایت ایستاده‌اند و همه کشورهای مذاکره کننده و مأموران آژانس اتمی این را باید بدانند.

عسکری با اشاره به تحولات کشور سوریه ابراز داشت: پس از ناکامی‌هایی که استکبار در خیزش عمومی مردم منطقه داشت و نتوانست کشورها را کنترل کند، بسیاری از کشورهای دست نشانده آمریکا شکست خوردند و به دنبال آن هم خیزش وال‌استریت در کشورهای اروپایی رخ داد که 99 درصد در برابر یک درصد قیام کردند.

وی اظهار داشت: سردمداران ستمگر در همه زمینه‌ها ناکام ماندند و خواستند یک ضرب شست نشان بدهند به سراغ کشور سوریه رفتند تا افکار عمومی دنیا را تحت‌الشعاع قرار دهند و ذهن‌ها را از مسائل دیگر دور کنند.

عسکری گفت: استکبار و آمریکا باید مشکلات و مسائل خود را حل کند و به  فرموده مقام معظم رهبری آنها صورت خود را با سیلی نگه داشتند و با وجود این همه مشکلات می‌خواهند ذهن مردم را به این مسائل مشغول کنند و باید بدانند که مردم سوریه این مطلب را می‌دانند.

انتهای پیام/خ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول