اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‏فقیه در سپاه:

تبعیت از رهبری واجب است/ حکومت دینی بدون رهبری قابل شناسایی نیست

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‏فقیه در سپاه تأکید کرد: تبعیت از رهبری واجب است و حکومت دینی، بدون وجود رهبری قابل شناسایی نیست.

تبعیت از رهبری واجب است/ حکومت دینی بدون رهبری قابل شناسایی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، حجت‏الاسلام و المسلمین علی سعیدی ظهر امروز در هفدهمین یادواره شهدای شهر دیباج و هفتمین سالگشت خاک‌سپاری پنج شهید گمنام در شهر دیباج اظهار داشت: انقلاب توحیدی دارای مراحل گوناگون است و در واقع می‏توان گفت که این انقلاب بدون مقدمه نیست و باید مراحل مختلفی را طی کند.

نماینده ولی‏فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: انقلاب توحیدی دارای چهار مرحله آماده کردن افراد برای شکل‏گیری انقلاب اسلامی و حکومت دینی، پیروزی ، استقرار و استکمال انقلاب است.

سعیدی بیان کرد: این چهار مرحله لازمه همه انقلاب‏های توحیدی است و هر انقلابی از این دست باید این چهار مرحله را طی کنند وگرنه دچار چالش می‏شود.

نماینده ولی‏فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: منظور از استکمال، ارتقای رهبری از رهبری نخست به رهبری‏های دوم و سوم و مراحل بعدی به شکل بسیار طبیعی و منطقی بوده که این طور به نظر می‏رسد مرحله چهارم سخت‏ترین مرحله انقلاب باشد.

سعیدی با بیان اینکه فرایند و زمینه انقلاب را در حرکت همه رهبران الهی مشاهده می‏کنیم، گفت: برای نمونه می‏توان به انقلاب حضرت نوح(ع) در آن دوران اشاره کرد که ایشان ابتدا به خودسازی پرداخته و سپس به ملت‏سازی، دولت‏سازی و در آخر امت‏سازی اقدام کردند.

نماینده ولی‏فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: یکی از مهم‏ترین کارها در تشکیل ملت توحیدی، تربیت انسان‏ها و شناخت افراد است و تا این کار به نحو احسن انجام نشود، ملت‏های توحیدی شکل نمی‏گیرند.

سعیدی تصریح کرد: وقتی افراد ساخته شدند، تبدیل به امتی می‏شوند و بر محور رهبری تجمع کرده و زمینه پیروزی انقلاب را فراهم می‏کنند، مرحله دوم شکل می‏گیرد و انقلاب به منصه ظهور می‏رسد و رژیم فاسق و غاصب ساقط شده و رژیم الهی جانشین رژیم فاسق می‏شود.

نماینده ولی‏فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: در صورتی زمینه استمرار انقلاب فراهم می‏شود که آرمان‏ها، ایده‏ها و اهداف انقلاب در جامعه پیاده شود.

سعیدی بیان داشت: در انقلاب توحیدی، هیچ رهبری با تکیه به سلاح به قدرت نرسیده است. از نوح(ع) تا خاتم‏الانبیاء(ص) و تا امام عسکری(ع) و از شیخ طوسی تا آیت‏الله‏العظمی بروجردی و رهبری حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، همه تلاششان در خصوص دست‌یابی به قدرت الهی این است که به شکل نرم‏افزاری جامعه را به حق دعوت کنند.

نماینده ولی‏فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه انقلاب‌های توحیدی به صورت نرم‌افزاری آغاز می‌شود و قدرت سخت‌افزاری در ابتدا در آن راه ندارد، افزود: رهبران الهی با تکیه بر سلاح به قدرت نمی‌رسند.

سعیدی بیان داشت: هنگامی که عده‏ای نزد امام رفتند و گفتند اجازه بدهید تا با شاه با سلاح بجنگیم و از مسلمانان برای تهیه سلاح استفاده کنیم، امام فرمودند که «شاه را نمی‌توان با سلاح بیرون کرد، باید آرام مردم را عوض کنیم، مردم باید بفهمند و طاغوت را از بین ببرند، مردم خود باید بدانند که به ما بپیوندند، با سلاح نمی‏توان فکر مردم را عوض کرد»

نماینده ولی‏فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شکل‏گیری انقلاب اسلامی دارای ارکانی است که در شکل‏گیری حکومت دینی نقش اساسی دارند، گفت: رهبری الهی شناسنامه امت دینی و نشان و تابلوی حکومت دینی است و حکومت دینی، بدون وجود رهبری قابل شناسایی نیست.

سعیدی بیان داشت: رهبری در سه سطح انبیاء، معصومین و ولایت‌فقیه بوده که از لحاظ اختیار یکی است.

نماینده ولی‏فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امام خمینی(ره) می‏فرماید "هر اختیاری که امام معصوم برای اداره جامعه دارد، فقیه جامع‏الشرایط هم همان اختیارات را دارند و تبعیت هم یکسان است"، یعنی به همان اندازه که از امامان تبعیت واجب است، تبعیت از رهبری هم واجب است و این دو با هم فرقی ندارد.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول